|
|
|
|---|---|
|
Hej! Letar efter en felkodsläsare för att kunna släcka felkoden som ligger och blockerar min dieselvärmare! Den går liksom inte att bocka i och funkar inte heller att starta via fjärrkontrollen. Har provat icarSoft i910 och den hittade inte felkoden... Någon som kan hjälpa mig?? Mvh Per Hermansson | |
| Kanske inte det du söker, men är det som så att du försökt starta den med för låg spänning i batt. eller låg bränsleförbrukning flertalet ggr? Tror man har 3 försök på sig, sedan låser sig hela "systemet" och i mina fall så har jag besökt auktoriserad verkstad som gratis låst upp den... | |
| Jag låste iallafall upp min E61's värmare förra veckan med hjälp av Ola-hårdvara och programmet tool32. Mycket praktiskt. | |
| Funkar det inte att göra bilen strömlös under en lite längre stund, typ en halvtimme eller så? Felkoderna till värmare som jag sett överlever strömlöst en liten stund men inte hur länge som helst. | |
|
Hur får man ta på Ola? :) Mvh Per Hermansson |
|
|
Länk Länk Länk ;-) |
|
|
Helt sjukt att BMW gör värmare som i princip falsklarmar och sen låser sig. Helt okej att den undviker att starta i dåliga lägen men spara inte felkoderna för det och summera dom inte för att sedan låsa sig! Helt sjukt egentligen. Sen är dessutom BMWs värmare inget som vem som helst får pyssla med. Special. En frälsning som kommer med elbilarna är att vi slipper dessa diesel- och bensinvärmare. |
|
|
Svaret på frågan är att det går utmärkt att med Tool32 (som ingår i ett Inpa kit) låsa upp dieselvärmaren på F10/F11. Gjorde det idag på 520d F11. Den hoppade igång direkt. Riktigt kul. Den exakta felkoden var "0x8011E2 Standheizgerät: Heizgerät verriegelt" Dvs " Parkeringsvärmare låst" Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag förstår inte riktigt. Är det som på Volvo att dieselvärmaren finns men behöver låsas upp genom Volvo för 4-6’ ? Låsas upp? |
|
|
Jag förstår inte heller är det så att dieselvärmaren finns men måste låsas upp. Mvh peora |
|
|
Läs andra inlägget så förstår ni. Mvh Ola |
|
|
Volvogrejen är en helt annan sak. Där är den extrautrustning men som ändå sitter i bilen utan rätt mjukvara för tidur. Det som pratas om här är när värmaren låser sig pga låg bränslenivå eller batteri. ------- //Lövet |
|
|
Ok då förstår jag. Tack för bra svar. //peora |
|
|
Isak5503, kommer du ihåg vilket kommando du körde i Tool32 för att resetta värmaren? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Modulen i min bil är SHZH_E65 och kommandot är xxxxx_entriegeln (= lås upp) ungefär mitt i listan. |
|
|
Är det webasto tror jag det ska räcka att rycka en säkring för att nolla värmaren. Ska kolla ikväll när jag kommer hem vilken det är.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Isak5503, tackar! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag har problem med att värmaren inte alltid startar och till slut låser sig. Men jag kan låsa upp den via obd2 enligt ovan kodning. Jag får felkoder på värmaren, flame - no start och funderar på vad det kan vara. Ingen glöd eller diesel i värmaren eller kan den vara blockerad pga sot? Kan man göra något enkel felsökning själv? Har en 520D - 11 och bilhandlare jag köpte den av renoverade värmaren (antagligen inte tillräckligt). |
|
| Tarzan325 vilken säkring var det?:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.