|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt EN E46 330 cabrio 2003 och den verkar inte vilja cabba ner eller upp med nyckeln (genom att trycka och hålla kvar på lås upp resp lås-knappen). Inte ens rutorna går upp eller ner - det gjorde rutorna på min 325 touring årsmodell 2002. Kom detta senare på cabrio? Borde jag ha det? Går det att koda av eller på? Är det landsberoende? Går det att eftermontera? Har för mig att jag sett annonser för det- någon som kan peka mig i rätt riktning? /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 | |
|
Jag köpte en aio-modul till min E 93: Den ser ut att finnas till din med. Lättare att montera än vad som skrivs i instruktionen. Sedan bör väl taket inte manövreras under färd då det sägs gå hårt åt mekanismen, spec en tung hardtop. (120 kg) /Anders ://www.dachmodule.de/verdeckmodule/bmw-469/bmw-3-e46-cabrio-aio-modul.html |
|
|
Nu är min ju en E46a och tygtop men visst- jag tänket inte köra den under färd. Men att manövrera den stillstående på avstånd med nyckel - det lockar mig. Tror du att det är samma modul som säljs här HIttade den länken etter jag psotade första frågan): Länk Det verkar likt i alla fall. Någon som köpt till just e46 någonstans och har erfarenheter att dela? /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
Det går att koda på med bla BMW scanner 1.4. Gjorde det på min 320ci 2003 .Det ska tydligen gå med Carly oxså. |
|
|
Hej! Det fungerar på min CAB. Men som jag förstått det så känner systemet av spänningen i batteriet. Om spänningen blir för låg väljer bilen att inte cabba ner. Man ska även kunna cabba upp genom att hålla inne låsknappen, men det har jag aldrig testa. Sen gäller det att batteriet i nyckeln orkar ge signal hela tiden. Min nedcabbning stannar ibland - mitt i - när jag gör det med nyckeln. Då släpper jag knappen på nyckeln och väntar ca 10 sekunder - sen kan jag återuppta nedcabbningen. Vissst är det glassigt - när man sitter på glasscafé och precis har ätit en glass att låta bilen cabba ner och sen gå sätta sig i bilen .... men det kom jag just på att jag aldrig gjort..... E E |
|
|
Battteriet i bilen är fullladdat - precis kört två rejält långsträckor och sedan dessutom kört på batteriladdaren i garaget. Dock skulle det kunna vara nyckelbatteriet - ska prova med andra nyckeln men med tanke på långsträckorna så borde nyckelbatteriet ju också vara välladdat. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
Men fanns denna feature från början på alla E46 cabrios eller tillkom det någon viss tillverkningsmånad? Eller var det en tillvalsoption, som krävde att förste köparen kyssade i det på listan, typ "comfort access convertible"? Har för mig att jag läst att det tillkom från och med någon viss tillverkningsmånad men hittar inte det nu. /Patrik, 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Hej, @325cabrio, off topic - hur upplever du e46:an jämfört med din tidigare e36:a, avseende körkänsla, komfort osv? Frågar eftersom jag själv har en 330 på kornet, men ej haft möjlighet att provköra än.. :) //Mats |
|
|
Den är ju en generation nyare i det mesta -avseende elektronik och finesser så i det fallet känns E46 ju modernare, t ex hade jag inte helautocab eller navi på E36an. Sen har jag ju bytt från manuell till automat så bara där är det ju lite skillnad i körkänsla - dock har både Mchassiet men E36an var nog lite hårdare/stötigare. Båda motorerna är ju klassiska BMW bensin6or utan respirator. Lite bättre bottendrag i den nyare med så är det ju 5dl större motor också. Sportstolar i båda och dem sitter jag bra i båda två. Kanske lite sämre plats i baksätet på E46an. Bagaget däremot är nog större i E46an - särskilt om man cabbar upp och fäller upp sufflettlådan. Det som framför allt fick mej att byta var att rosten var stygg mot E36an. Lycka till med köpet och åter tll ämnet om när cabba upp och ner med nyckel kom på E46? /Patrik, 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.