AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.223

Nyckel och radio funkar inte

Har köpt en bmw e87, 2006..

När jag kom hem märkte jag att nyckeln inte funkar att låsa upp och låsa med trådlöst, vad kan vara fel då?

Sen funkar inte radion, han har kopplat dit en annan. Kan de vara för att nöten tagit bort antennen på taket eller skall bara teckningen bli sämre?

Sen funkar inte stolvärmaren. När man sätter igång den lyser den 5 sek sen sloknar de.

Tack för all hjälp
We
57
WeX
530dA x-drive -17
Nyckeln: Kan det vara slut på batteri? Den laddas trådlöst av att sitta i tändningen. Fick du en reserv?

Radion: om inte antennen är ikopplad kan du i värsta fall bränna ut kopplingen i radion, men du bör ju kunna spela CD osv för att se om allt "annat" fungerar?

Stolsvärme: ingen aning, något relä?
Det är en aån nyckel det verka som att det inte går att byta batteri på.
Ja det fick jag men den funkar inte heller. Har hört att kommunikationen mellan bil och nyckel tappat kontakt.

Japp spelat via aux och det funkar bra! Har beställt en antenn och se ifall problemet löser sig. Är det smidigt annars att byta den kopplingen?

Kanske! Får nästan felsöka det

Tack för svar
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Borde väl sitta en antennförstärkare även på en 1 serie liknade som till 3 å 5 serien är ju även för fjärrfunktionen på dessa.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
typ nr 4 på länken.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tack skall testa!
Löst allt utan stolvärmen 👍👍
We
57
WeX
530dA x-drive -17
Vad var lösningen?
Verkade som de var massa säkringar utdragna för lås med nyckeln och radion var bara att sätta dit en antenn 👍
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.