|
|
|
|---|---|
|
Hej. Finns det någonstans en tabell för vilka bilar som funkar för vilka fälgar? Jag har en 4serie:a 2015 samt en 3serie:a 2015 (båda m m-sport bromsar). Massor med bra beg. däck o fälg på blocket men hur vet man vilka som passar? Sorry men är lost på detta. En sak till. OM man har runflat som standard på bilen, är det ett problem att köra icke runflat däck? TG | |
|
Här bland annat Länk ------- //Lövet |
|
|
Gorschek: Vi är många här som föredrar icke-runflat framför runflat. Det enda som runflat är bra på är att köra några mil när du väl fått punka, i alla övriga ronder vinner icke-runflat. Vi kör icke-runflat på båda bilarna, ett medvetet val! När sommardäcken är slut kommer de givetvis ersättas av icke-runflat. Det som kan vara värt att fundera över i din situation är om det sitter TPMS-ventiler på begagnade hjul, dina bilar kräver antagligen det och det är relativt dyrt att montera även om det är enkelt. Du får nog räkna med 1500 kr för ventilerna. |
|
|
Hej. Jag förstår. Men tpms kan man sätta på vilka fälgar som helst antar jag? Finns det en tpms sort för bmw eller skiljer det mellan modeller? |
|
|
Japp, det finns såklart de som passar till BMW och de som inte gör det. Jag köpte mina på Ebay för en tusing ca inkl frakt, till mina vinterhjul. Köper du TPMS på BMW så får du nog betala en bit över 2000 men jag är inte säker. jag håller inte längre med om kritiken mot Runflat, jag tycker mina runflat på 18" är hur bra som helst, och då gillar jag att testa väghållningen en del på kurviga vägar, men det var ju inte det frågan gällde. Det GÅR i vilket fall som helst lika bra att köra vanliga däck. När det gäller fälgar så är det faktiskt lika enkelt att se till vilika modeller de passar som det är till alla andra reservdelar till andra BMW-modeller; det är bara att slå in det 7- eller 11-siffriga reservdelsnumret på realoem.com eller etk.cc så ser du direkt vilka modeller som passar. I verkligheten kan det nog vara så att det faktiskt passar hyfsat till fler modeller MEN som vill alla vet så är ju BMW:s definition av "passar till" att avvikelsen i t.ex. inpressning skall vara 0,0 mm, 1 mm avvikelse utanför intervallet tycker ju de är för mycket varpå de anger att "passar ej". Generellt är det väl så att 1- och 2-serien har gemensamma passning på fälgar, förutom activetourer och 3-4-serierna passar. Passningen på 5-6-7 vet jag inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.