|
|
|
|---|---|
|
Jag provade webastovärmaren för första gången i morse och visst rutorna blev rena men inte tyckte jag att jag hade så varmt i bilen.Hade ca +- 0 grader ute. Är det så eller finns det något på värmaren som man kan byta eller går det att ställa in hur varmt det ska bli på något sätt? Har nu haft min 530 touring 1vecka och vilken vagn jag är hel nöjd. | |
|
Du ställer kupetemperaturen med kliman och om du anväder ett steg högre på fläkten så blir det lite varmare. Tänk på att värmaren drar batteri och en tumregel är att man bör köra bilen lika länge som värmaren gått mellan gångerna. Var även försiktig med användande av elvärme på bakruta, speglar och stolar om värmaren är körd. Detta för att ge chansen att batteriet skall återhämta sig. Mvh Asken |
|
|
Tack för svaret Asken Jag har ett separat batteri i kofferten menar du att det påverkas om jag kör med elbakrutan och stolarna? Micke |
|
|
Jepp jag vet att du har ett extra batteri men man bör vara lite försiktig. Detta pga tömmer man batteriet för hårt, dvs laddar ut det så får det försämrad kapacitet. Ett par urladdningar och nytt batteri:) Inträffade för mig så jag fick köpa nytt, klantigt nog:) Detta är min tanke med det hela finns säkert andra varianter också:) Mvh Asken |
|
|
Då är jag med tack för svaren. MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.