|
|
|
|---|---|
| enligt rubrik Vilka tändstift rekomenderas, 320i E91 -2006, Kan inte se vilka NGK som det skall vara.. | |
| Länk | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Eftersom det är en 320i E91 -06 så ska det sitta en N46B20-motor där dvs samma som i min E87 120i. gaspo har rätt, är det NGK så ska det vara NGK Iridium IZFR6H11. Original sitter det antingen NGK Iridium IZFR6H11 eller Bosch Double Platinum FR7KPP332 och i min satt det Bosch original så jag körde vidare på det när jag byte vid 10 000 mil. De såg ut såhär efter 10 000 mil Länk |
| Slangen bmw har väl inga intervall på nyare bilar på tändstift ? Funderade på om tändspolarna kanske kan ta skada om man kör med väldigt slitna stift ? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det stämmer pompa_kumla, eller iallafall togs tändstift bort ur servicemenyn på vissa (eller kanske alla) E90-modeller från runt 2008 och framåt. Det anses numera vara "lifetime" på tändstift också, och vi vet ju alla vad ordet "lifetime" innebär. Låt oss säga såhär, ordet har helt olika betydelse beroende på om du är producent eller konsument :-) Detta finns självklart inom hela bilindustrin (inget som har med BMW att göra), det är helt enkelt trendigt att erbjuda underhållsfria produkter. Det togs säkerligen bort ur fler modeller runt denna tidpunkten, men vågar inte säga vilka modeller eller motorer detta gällde. Här är ett par trådar kring detta Länk Länk |
| Tack för era svar,Efter tändspolebyte så rycker bilen till ibland, verkstad säger byta stift och oljeservice | |
| Håller med verkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.