AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.052

BMW B47, dör nästan på tomgång

Har en X3 20d 2015 med B47 motorn. När jag var ute och körde i helgen så märkte att när jag bromsade in vid rödljus så började vartalet dippa under tomgång. När jag stod vid ett rödljus så gick det ner till 500 varv, vilket gjorde att motorn nästan dog och sedan hoppade det upp igen till normal tomgång. Det hände ett par gånger och sedan fungerade motorn helt normalt igen. Den fungerade också helt normalt när jag körde till jobbet imorse. Ingen gul motorlampa. Min AGR-ventil har blivit bytt och fick den också nyligen omprogrammerad för andra gången eftersom den började bråka. Ska ändå in till BMW snart och byta bromsbelägg, så jag tänkte bara höra om det är någon idé att nämna detta? Har ingen gul motorlampa så jag antar att inga felkoder finns? Förutom tomgångsdippen så verkar motorn fungera normalt.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Klart du ska ta upp det. Bilen lär ju registrerat misständningar eller liknande om det var så markant dipp.
Var inne med bilen idag och enligt verkstaden så var det AGR-ventilen igen. Verkar vara en följetong på B47-motorn.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Fick min AGR-ventil bytad idag efter 1200 mil,nu skulle det inte hända
igen tydligen hade tillverkaren uppgraderat den nya,vi får väl se hur långt det räcker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.