AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.803

Komfortstol F10 jag står inte ut!

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det har gått så lång att jag funderar på sälja bilen snart om jag inte får ordning på min stol, Jag har konstaterat att min komforstol är en dåligt ex för att eller fel i materialet.

Trodde först att sitt dynan var lite för trångt för mig då det blir snabbt obehagligt att sitta i bilen räcker med 10 min körning efter fick jag ont i vänsta låret men har nu kommit fram vad problemet är

Sidostödet till låren alltså skålningen är alldeles för hård MEN endast hård mot främre kanten alltså närmast framrutan satt säga. Har åkt i flera F10/11 med komfortstolar så känns det genast mycket bättre framförallt mjukare. Min stol är int ejämn mjuk jämfört med högra lårstödet vilken påverkar komfort extremt mycket så jag får verkligen ont, mina bekanta som har samma bilar reagera på samma sak som jag.

Hu löser jag detta? Byta stol eller lämna in den till en proffs?
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Kolla in Länk
Knappa in de 8 sista siffrorna i ditt chassinummer (i "serial number" rutan).
Tryck browse parts.
Gå in på "SEATS", sedan "SEAT, FRONT, UPHOLSTERY AND COVER".
"Foam element, Comfort seat 52109117546", (kolla upp vilken variantkod du har bara, t.ex "S456A=Yes" eller liknande).
Kopiera artikelnumret och knappa in det på www.leebmann24.de
Beställ.
Montera.
Klart.
Problem solved.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Plocka isär stolen är inga konstigheter att få dit klädseln är det svåra tycker jag.52109117546 har en sån liggandes hemma från en donator,är lite inne på lämna in bilen till Alfa i Stockholm be dom modifiera den något för perfekt komfort.
St
94
Strålaren
E61 523i -06
En annan sak, men det har du säkert stenkoll på. Men kollar ändå.. Du har inte lutat sitsen bakåt? Åtminstone på e60 finns en spak som gör att man kan tilta hela stolen, inkl sitsdelen, sedan justerar man ryggstödet individuellt.. men som sagt, kanske dum fråga men man vet ju aldrig..
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Ok det låter som att det var en dum fråga helt enkelt. Du verkar ha koll på läget :-D

Men ja jag håller med om att det kan va svårt o få tillbaka klädseln bra och snyggt. Bara att lämna in i så fall. Det där borde ju ett proffs lösa enkelt.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tack Strålaren
Det är säkert ingen omöjlighet men är men lite ivrig och har lite bråttom som jag kan det bli fel. Jag kommer nog att lämna in den. Återkommer med resultat.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Som Strålaren säger; testa att justera sittdynan så att den blir vågrät, utan stöd under låren. Vinkla sedan långsamt upp den tills främre kanten touchar undersidan av låren.

I övrigt, sitt så långt bak du kan i själva stolen, med hela ryggen mot ryggstödet, lätt böjda armar mot ratten, blicken mitt i vindrutan, allt det där. Trycket ska vara jämnt fördelat över hela kroppen.

/M

Mina bilar: Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tack för tipset tegel. Har gjort precis så som du beskriver och till slut hittat bäste sitt ställning men problemet kvarstår fortfarande då skummet på sidan närmast knät är för hård jämfört med övriga materialet och trycker på sidan av låret och det gör faktiskt ont efter 15 min.
Jag har samma erfarenhet som du. Sitsen är helt enkelt för smal vilket gör att man har tryck mot utsidan av låret hela tiden. Jag har kommit på mig själv med att sitta med vänsterfoten på golvet i stället för på fotplattan.
Jag har samma erfarenhet som du. Sitsen är helt enkelt för smal vilket gör att man har tryck mot utsidan av låret hela tiden. Jag har kommit på mig själv med att sitta med vänsterfoten på golvet i stället för på fotplattan.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har bilen inne hos Alfa bil Sadelmakeri bad dom lyfta bort lädret sedan lägga på mjukare material över hela stoppningen resultat: magiskt så skönt att problemet är borta.
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Härligt! Vad gick det på?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
4 timmars arbete 3800 ink moms
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.