|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har problem med min bil att den går ryckigt och är orkeslös (vill typ dö när man gasar). Går på detta viset 9/10 gånger jag åker i den. När bilen går dåligt så tänds motorlampan och den går på 4 eller 5 cylindrar. Lämnade in bilen på bmw och följande står på kvittot att dom bytt/gjort. (Hade felsökt bilen på en annan verkstad, de som visade felkoder var DME & spridare) Dme (grundstyrdonet) Kväveoxidgivare Nox-givare Kamaxelns ventiltider insug & avgasjustering Omställningsenhet Och detta gick på 40.000 (förjävligt) & inga spridare bytta. Bilen gick i cirka 2 dagar, åkte tillbaka men enligt dom så hade dom inte gjort något fel utan de va något nytt fel som hade tillkommit efter jag fick den. (dom vet ju hur dom ska göra för att kunder inte skall komma tillbaka iaf) Detta har gjorts efter att jag fick tillbaka bilen. Bytt alla tändstift & tändspolar Bytt spridaren som de va fel på Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till längre för jag tycker inte att en bil som rullat 8000 mil ska behöva krångla så mycket. Alla tips och försök till hjälp är väldigt uppskattat! | |
|
Hm, har ju läsy här att alla spridare bör bytas på samma gång för att utesluta fel. Annars låg- resp högrtyckspumen? Hur mår dessa? /Anders |
|
|
Hm, har haft inne alla spridare på test för att se vilken som va kass och de va bara en som höll måttet men de kanske behövs byta alla då, kanske värt att se över. Får ta en kik på pumparna! Tack så länge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.