AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
978

F31 320d - Förslag på installatörer motorvärmarinstall i gbg-området

Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Hej!

Jag går i tankarna om att installera motorvärmare med kupevärmaruttag, gärna med nån typ av styrning.

Det ska vara en slangvärmare, helst cirkulerande vad rek ni för märke/paket?

Vill även ha någon som installerar detta, vet ni någon bra och ungefär vad ni har betalt för era installationer.

Såg att Mekonomen har fastpris på installation av Defa med slangvärmare och uttag från 4995, har begärt in offert på bilen men är det ett bra pris?

Tack på förhand!

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
När jag ringde mekonomen så fick jag priset 6' med kupévärmare, installation och hårdvara i priset. Då hade det däremot blivit en kontaktvärmare...

BMW Solna ville ha 9' för samma sak.
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Hej!

Fick svar från min närmaste Mekonomen att jag får det installerat för 4995 och då är det en slangvärmare på 550 W, sladd samt uttag i bilen, dock ingen kupevärmare. Glömde kolla om någon tidstyrning ingick men tror inte det.

NU kvarstår frågan om jag tycker att det är värt det... inte många ställen jag kan plugga in mig på och står i uppvärmt garage...

Förstår varför folk vill ha dieselvärmare :)
Du
162
DunderDude
G30 530e -18
F31 320dA xDrive -15
Vad säger ni om 550w räcker det?
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
En del kommer säga ja medans andra säger 1500W plus cirkulationspump... Beror även på hur lång tid innan du åker som du vill starta värmaren, typ 30 minuter eller 3 timmar.
Jag tycker det räcker med ~500W
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej, kolla med JV Automontage i Frölunda. Jesper har gjort flera jobb åt mig, alltid bra.

Jag har DEFA batteriladdare i båda mina bilar, kompletterat med kupévärmare i den ena. Det gamla styrsystemet ”smartstart” funkar helt ok men DEFA verkar ha gått över till Bluetooth och GSM för att styra/programmera de nya.

/M

Mina bilar: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.