AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.341

Byte stötdämpare bak e91 -07a snabb hjälp tack!

M-
10
M-Johansson
325d touring -07
Ja nu hoppas jag på lite hjälp här innan jag spränger bil******.
Här ska ni bara först få en lite bakgrund innan frågan kommer:
Ca 2,5 år sen börja rattlåset rackla och efter att BMW lokaliserat felet blev det ett byte av elektroniska rattlåset ca 10000kr kostade de. Ca 6 månader senare var det dags för svänghjulet, urtrampningslagret och tog kopplingen samtidigt när allt var nerplockat, ca 13000kr. Sen var de dags för skivor o klossar men de är ju slitage saker så de säger jag inget om. Men i september var de dags för hjullager bak 3000 kr och precis 1 månad senare nu i oktober var de dags för byte av spruckna skivor, helt slut klossar och slut handbromsbackar, 8000kr senare och handbromsen tar ju lik förbannat inte.

Monterade ner hjulparet bak igår och kunde då även se att bussningarna bak var slut så blir att byta dessa, men i vintras så krånglade dämparna o frös (uppenbarligen tål inte dessa bilar riktiga norrlandsvintrar) så tänkte göra detta samtidigt när man lika håller på. Men har just blivit arbetslös för en månade sen och plånboken är inte riktigt med på dessa idéer. Så är de nån som har erfarenhet av reservdelar24.se är de nån kvalitét på dessa produkter?

Och isf vilka dämpare skulle ni gå på? 👇

Länk

En hjulinställning har jag förstått är av nytta efter att pratat med en bekant som är mekaniker när man bytt dessa bussningar, men gäller detsamma när man byter dämpare?

Förstår nu oxå att de är folk som kommer att dra slutsatsen att jag kör vårdslöst med bilskrället men tyvärr inte, skjutsar dottern på 5 år så här är de slut busat så de är inte problemet ☹️

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.