AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
363

Däck funderingar?!

E30poppe
Jo de e så att ja behöver nya däck till 17"arna (halv snik)
Jag hittade ett par "MARSHAL 717" så ja tänkte höra om nån hade nå erfarenheter av dessa däck... Och om dom e värd pengarna... Dom kostar mellan 1400-1500kr st...
Tack på förhand...
Ingen aning hur Marshal är men för de pengarna hade jag satsat på t.ex. Hankook istället.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
E30poppe
ok... tack så mycket...
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
nah marshal? köp ett par Bridgestone S03 Pole Position
istället för nästan samma pris.

Köpte 2 st fram 235/45/17 94 Y för 1698 kr/st på www.dackonline.net. Tog nästan 2 veckor att få hem dom
men kanondäck! Bästa däck i aftonbladets test. Fick pris på allt mellan 2500-3200 kr när jag ringde till
lokala däckhandlare så gå in på dackonline och kolla.
E30poppe
Alexandar: Om den dimetionen var så billig bör ju ett par 215/40/17" vara ännu billigare... Tack för tipset...
Har kört på Marshal 225.45.17 i två säsonger och dom har funkat utmärkt. Köpte dom grån molway.com för 1200:- st.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Hade tveklöst satsat på Falken, inte så farligt dyra men har ändå bra grepp och slitstyrka!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Hade tveklöst satsat på Falken, inte så farligt dyra men har ändå bra grepp och slitstyrka!
Apo
jag har marshall power racer's på min e36'a .. och dom är TOTALT värdelösa.. bakvagnen släpper direkt när det är lite blött på vägen... köp för fasen inte marshall till en finarebil..
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
En kompis köpte nyligen Marshal 717 och han är grymt nöjd med dessa. Mycket tystare än Falken, F1:or och Kumho exempelvis. Han klagar inte på greppet heller varken på torrt eller blött underlag. Beror ju helt på vad man vill lägga ut. Ett 17-tumsdäck för låt säga 2500:- bör vara bättre än ett för 1500:- Tänker främst på väggrepp på olika underlag. Har man ett däck med mycket bra grepp och man utnyttjar detta ganska mycket (blir lätt så...) så får man räkna med att hållbarheten minskar radikalt. Har varit med om folk som säger när man kör 3000 mil på ett lågprofildäck att "- Hur lyckas du med det?? - Jag kan bara åka 7-800 mil på mina, så du kan ju inte köra "riktigt" Jag anser att det är bättre att köpa ett billigare däck med lite sämre väggrepp. Inget att skryta med att man inte kan åka långt på sina däck tycker jag. Bättre att åka lite lugnare och åka längre. Ett Marshal duger gott till detta. Givetvis kan man åka på lite i kurvor, men man behöver ju inte alltid åka på gränsen.
Kan rekommendera Kumho w712 också för den delen. Också ett bra däck anser jag. Måste dock påpeka att jag aldrig kört på riktiga värsting-däck om man inte räknar Good Year F1 som ett sånt.
/Kidde

V8:an saknad... och snart blir det V6:a istället:o(
E30poppe
Kidde: Det kan ligga nåt i de du säger...
Ja instämmer...
va fan poppe! klart du ska ha power marshall! skitfränt med brett i kurvorna... varför har du inte kvar mina gamla däck på bilen förresten? tillräckligt *lite* mönster för att köra brett med 318...

*badass toys for badass boys*
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
vad du gör så köp inte haankook heller... dom däcken e fan i mej inet runda... går inet å balansera... usch...

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.