|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nu varit runt och blivit sugen på min första Bmw bil. Bilen jag fastnat för är en 320D med sportline -2015. Har kollat runt på lite M modeller oxå men tycker det drar iväg lite i pros, behöverden här som en pendlar bil och hade tänkt att införskaffade lite mer lek bil till sommaren. Men funderar egentligen på vad det är som ingår i M modellerna. Om man ska köpa den som jag nämnde ovan och beställa ett M paket ifrån ebay. Vad ingår egentligen i just det M performance paketet man ser på just M modellerna, förutom Kofångare fram/bak, andra kjolar, dubbla utblås och mer sportiga fjädrar samt annan grill? Har tittat på det här paketet: Länk Mvh nyfiken på Bmw. | |
| Glömde nämna att det är F31 Karossen. | |
|
Först och främst, låt oss reda ut begreppen lite. M-modeller, det är M3, M4, M5 osv. Det är M-modeller eller M-bilar. Mer än bara det exteriöra och motorn skiljer från deras normala syskon i 3,4 eller 5-serien. M-performance, som M140, M550i osv är toppmodellen i serien (M-modellen undantagen) och har M-paketet som standardutrustning tillsammans med en stor motor. M-paket är ett utrustningspaket som är populärt till standardmodellerna och det du menar. Det innefattar sportstolar, sportratt, större fälgar, alcantarainredning (som många byter mot skinn), svart innertak, andra instegslister och sedan ett exteriört paket som gör att bilen ser mer ut som en M-modell. Utblåsen har inget med M-paket att göra. Mycket av utrustningen går att köpa separat, förutom det exteriöra paketet och alcantarainredningen. En bil med original m-paket har bättre andrahandsvärde än en utan eller med det eftermonterat. Att köpa en utan och montera det i efterhand blir nog samma kostnad i totalen som att köpa en med direkt, eftersom det med fabriksmonterat M-paket har högre andrahandsvärde. |
|
|
Helt fantastiskt vilket svar, tackar ja för Grelle. Då är jag helt med på det du menar! Men då måste jag även höra med dig som har koll på detta, dom som har test kört både 320 med M paket och 320 med Sportpaket och anser att M paketet har bättre väghållning, är det enbart för andra fjädrar eller blir det en placebo effekt? Fick köpa denna till förmånligt pris, så byter nog bara fram,bak och sidorna då jag tycker den blir ruskigt mycket snyggare :-) |
|
|
Det är andra dämpare och fjädrar på en bil med sportchassi, vilket alla m-sport utrustade bilar vanligtvis har (går att välja bort) men många andra utan m-sport paketet kan också ha det som separat utrustning. Skillnaden är ett styvare chassi, men om väghållningen direkt förbättras är en annan fråga gällande vad som är väghållningen. Standardchassit är väl avstämt i mina ögon. |
|
| Okej! Tak för inför. då ska ja gå igenom Mona tillval. Trodde även att F31 chassit va något liknande just pt det sportiga hållet i jämnfördelade med en 320D Touring t.ex. Så då räcker det tekniskt att sätta på coilisar och ställa stummare för att uppnå likvärdigt och kanske även billigare alternativ? | |
| Varför ska du göra ändringar på en bruksdieselbil som du endast ska ha ett halvår? Spara pengarna till nåt bättre istället. | |
|
Förstår verkligen inte heller riktigt grejen med varför "alla" skall byta till m-sport i efterhand bara löjligt ju. Personligen skulle jag dessutom ALDRIG köpa en begagnad bil med halvdant ebay m-sport paket eftermonterad. Tycker man det är snyggt köp en färdig bil personligen tycker jag inte det spelar så stor roll faktisk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.