|
|
|
|---|---|
|
Bara när man haft bilen igång ca 5 min börjar de utvecklas värme där man har högra knäet. Blir ganska varmt på "plasthöljet". Är detta normalt? | |
| Kan det tänkas vara läckage på avgasröret eller att värmeskölden till detsamma har avlägsnats? | |
|
Jag har inte haft bilen så länge. Har bara haft den upphissad en gång snabbt. Men låter ej som nått läckage. Menar du att värmeskölden skulle ha släppt då eller? |
|
| Släppt, trillat av, tagits bort. Bara ett förslag! Kanske är värmeslangarna trasiga så det spiller ut varmluft på fel ställen. Luktar det något? | |
|
Nej de luktar inget. Alltså de blir inte varmt så du bränner dig men klar värmeutveckling? |
|
|
Googlade lite, verkar finnas följande tre uppenbara källor: 1. Redan nämnd värmesköld 2. Gummitätning upp mot växelspaken (från undersidan) 3. Igensatt eller av annan anledning överhettad katalysator Så, var så god och lyft :) |
|
|
tack för den! :) Något man kan leva med ett bra tag?? |
|
| För att vara mer exakt är de till vänster om "askkoppen" eller de lilla facket framför växelspaken? | |
|
Går det inte en varmluftskanal där på insidan av plasten ? Kantänka mig att den varma kupe luften värmer upp plasten .. |
|
|
Okej tack! Alltså inget att bry sig på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.