|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo ibland syns loggningar av miltal från både annonser och service i EU vilket kan ge en hint om korrekt miltal eller ej. Transportstyrelsen har ju bara info om tidigare ägare/besiktning osv. |
|
| Car.info är mycket bra för koll av tidigare bilar, står t.ex. om en usa-import har salvage title, tidigare priser, besiktningar, bil ja allt som kan tänkas för en snabb koll på bil. | |
|
Allt kom fram i efterhand, hade letat bil i någon månad och hittade till slut Denna med rätt mätarställning, utrustning m.m jag kollade naturligtvis genom bilen och jag vet att det inte går garantera miltalen med en carfax men mätarställningen verkade stämma med skicket på bilen och jag har inte haft några andra problem än oljeläckaget så jag hoppas inte det är något annat men det fejkade körkortet gjorde mig misstänksam.. Namnet tror jag stämmer men han va dömd för ett antal olovliga körningar enligt lexbase och bilen stod på hans tjej så det behöver ju inte betyda mer än att han använde det för att kunna köra. Gaspo: ja jag är också ganska säker på att det är den tack för hjälpen! |
|
|
Gaspo: Jag är också ganska säker på att det är den packningen, tack för hjälpen :) det kom fram i efterhand, vi fotade av hans körkort i samband med att ett kvitto skrevs och när vi kollade på det senare märkte vi att det va siffror som inte stämde. Namnet tror jag stämmer och bilen var skriven på hans tjej så antagligen har han det bara för att kunna köra då han enligt lexbase var dömd för ett antal olovliga körningar. Jag vet att en carfax inte går att gå på till 100% men det tillsammans med det jag visste om skruvade mätare m.m gav mig lite att gå på. Sen är det egentligen bara att det saknas en nyckel och att säljaren var en fifflare som gör att jag vill kolla upp den, bilen är i övrigt fin och välskött. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.