|
|
|
|---|---|
| Har en bmw 530 e60-05 med motorn 258 hkr. När jag startar bilen oavsett om den är kall el varm så går den orent på tomgång ca 600v i ca 4-5 sek sen ökar tomgången upp till 1000v i ca 2 sek sen går den ner igen till ca 600 v och då går den rent. Vad beror det på? | |
|
Felkoder? |
|
| Köpte bilen för 3 dagar sen och redan då var drn så och inga felkoder har tagits. Tänkte chansa om nån vet om det är ett vanligt problem | |
|
Är nog svårt att gissa sig till, tror att du kommer tjäna på i längden att köpa en felkodsläsare, typ carly eller impa eller liknande, hemmamekarens absolut bästa vän. Jag kan tyvärr inte gissa, men på min passat var det vevhusventilationen som var paj (pcv ventil m.m) när den gick oroligt på tomgång. Du skulle ju kunna börja med att göra en service med stift, olja och alla filter och se om den beter sig bättre. |
|
|
Börja med att kolla stiften - skicket/slitage ("läs" dem) OCH att det är rätt sort! Blir det någon skillnad om du vrider startnyckeln till läget precis innan du engagerar startmotorn (alt trycker på startknappen utan att hålla foten på broms/koppling) och väntar typ 10 sekunder i det läget innan bilen startas? Om så är fallet kan det vara soppan som dräneras tillbaka till tanken pga. trasig backventil i bränslesystemet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.