|
|
|
|---|---|
|
Hallå grabbarna Mina bromsskivor bokstavligen faller i bitar på projektet. Bromsverkan var heller inget att hänga i julgranen. Det får bli nya runt om. Har tidigare köpt biltema, men ångrat mej varenda gång eftersom de ofelbart slår sig och börjar vibrera. Vad tror herrarna om det här paketet? ATE är väl ändå originalgrejor? Länk Eller har ni andra tips? Mvh, Mattias | |
| Fast just Biltemas bromsskivor är, faktiskt, riktigt bra. Iaf, ATE är en (den bästa?) av OEM-tillverkarna av bromsprylar till BMW. Köp! | |
|
Beställ från mister auto eller autodoc. Mister auto är dock lite jobbiga då dom ej verkar sälja monteringssatser. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Textarskivor och belägg från Mister Auto är premiumkvalitet. och brukar vara bra pris på. Har självmonterat sådan på min 325. Och monnterar det dagligen på jobbet. Zimmerman är originaltillverkare. I princip identiska med Textar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Intressant! Kan jag vara säker på att grejerna passar när jag söker via bilnumret, eller finns det olika bromssystem till samma modell och årsmodell? |
|
| Kolla via Länk. Sök på ditt chassienr, de 7 sista tecknena. Gå in under bromsar o kolla artiklenr på skivor/belägg mm. Jämför med vilka artikelnr som det refereras till i ebay-annonsen. Och, ATE är det man skall ha, har själv helt uteslutande endast monterat ATE-skivor, lika bra varje gång. | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Efter problem med slagna skivor (två ggr) på min förra 330 så blev det ATE för mig via eBay. Inte ett problem efter det. Har ATE-kit liggandes i garaget nu, som ska på min Mini. /a. |
|
Jag köpte från bildelaronline24 till min E46 316ti..det blev Bremboskivor runt med belägg och monteringskit samt slitagevarnare för ca. 2000kr. |
|
|
Instämmer med publiken. Slå upp chassi-nr på realOEM och hitta dina OEM-nummer. Sök upp på autodoc/bildelaronline24 (samma ägare olika hemsidor) och köp hem. Gjorde detta för mina bakbromsar och monterade i helgen. 1500 gick kalaset på (ATE rakt igenom) - men vissa ovan verkar ju ha kommit undan billigare. Nåja, verkstaden vill ju säkert ha minst fem tusen för samma arbete så lite har man ju sparat sig. Tabbade mig dock rätt hårt på ena sidan. Lyckades lossa fjädern som håller fast bromsbacken istället för att hitta justeringshjulet. Det blev lite av ett meck att få bort skivan. Men som förstagångsägare av BMW får man ju inte annat än lära sig av sina misstag. Sida 2 gick bättre :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.