|
|
|
|---|---|
| Vad kan man anse vara dåligt? Ska bilen bli lägre baktill när den står nån/några dagar utan att de räknas som trasigt? Funkar dock bra när man kör! Har garanti kvar på bilen och vill ju självklart få de fixat om den är dålig. Vad säger expertpanelen?! | |
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Den ska inte sjunka ihop om den står, då är det läckage i bälgen. Var så på min innan jag köpte den, de bytte ut den innan försäljning. |
| Ok, säljaren säger att bilen är några år gammal och att de blir så med tiden på dessa maskiner, ids inte argumentera med nån som försöker intala mig att bilen ska vara så efter några år. Är de ens lönt mödan att kriga vidare för att få på garantin nya bälgar? | |
We 2.001 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om det är värt det? Kan bara du avgöra. Vet inte om de går under garanti dock eftersom det är en slitagedel. Garanti brukar väl oftast bara täcka motor, låda och elektronik? Inte slitagedelar som bromsar, stötdämpare, länkarmar, luftbälgar osv. Kan ha fel dock. |
| Westersund! Vet faktiskt inte heller om garantin täcker slitagedelar. Verkar som att när de är plusgrader ute så håller den sig bra några dagar, vid minus så går de bara några timmar så är den lägre bak! | |
|
Innan jag köpte min var de bytta. Kostade ca 7000 kr om jag minns vad det stod på kvittot. Jag hade gnällt om jag hade garanti kvar. |
|
|
Hej! Lånar tråden lite. Jag bytte bälg på vänster sida i juni och nu har bälgen gått sönder även på andra sidan. Hur länge kan man köra med en läckande luftbälg? Det tar ca 48h innan luften gått ur. Hur mycket stryk tar kompressorn av detta? Första gången det hände så bytte jag luftbälgen bara några dagar efter att jag upptäckt felet. Nu tänker jag att det kanske inte är så jätteakut... Kanske tänker väldigt fel dock. |
|
| Kan man mäta ovansida däck till skärm? Eller hur markant är det. Syns det direkt? | |
|
Hej Zeb Ja, det syns direkt. När den sjunker så gör den det typ hela vägen. Finns inget mellanrum mellan däcket och hjulhuset (eller vad det heter). |
|
|
Tack för ditt svar Nuub. Man blir ju lite nojig när man läser allt detta problem. Min har gått dryga 15K så dom kanske redan är bytta.....HOPPAS. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.