|
|
|
|---|---|
|
Fick bekymmer med RDC efter skiftningen till vinterdäcken. Vinterdäcken användes förra vintern och var nya Hakka 8 på en X3 -17 och RDC fungerade felfritt. Kan alltså inte initiera så trycket börjar mätas i iDrive. Bilverkstad fixade detta men jag önskar gärna fixa själv nästa gång. Vad ska man inhandla för utrustning för att initiera och programmera däckgivarna? X3 -17, E91 320dAT -10, K1200GT -06, ER-6N -15 | |
| Du ska inte behöva köpa någon utrustning för detta utan det ska bara va att att initiera om. Bytte på F11an igår och det hoppade igång direkt. | |
| Jag köpte nya givare och det tog ca 20 min innan det fungerade | |
|
Har försökt varje dag i en veckas tid utan att få till det, får bara fram meddelande, kontakta verkstan. Förmodar att man kan väcka upp givarna på nått sätt. Gick bra byta från vinter till sommardäck i våras. Sett nån stans att det finns utrustning för att initiera, kopiera givare. Men, vart hittar jag detta igen? |
|
| Åker du på originalhjul både sommar och vinter? Du har ju garanti på bilen så lämna in till återförsäljaren och säg att dem ska fixa detta. Man ska ju inte behöva köpa verkstadsutrustning för att byta däck. | |
|
När jag la på nya däck gjorde verkstaden en check så givarna var "aktiva". Sen hittar bilen själv dem efter ca 3 km körning. Vad är det för givare du har på de fälgarna som inte fungerar ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.