AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.918

1dl konc kylarvätska i full spolarbehållare Farligt? eller?

Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Ja Ja vet klantigt!, Jag läste inte på flaskan så noga. Märkte att den var tjockare än normalt, så det kom inte in så väldans mycket ca 1dl i en redan full spolarbehållare.
Frågan är OM det är ok att jag spola ur allt genom spolarmunstyckena? Dumt eller?
Kletar det igen munstyckena, eller förstör spolarpumpen?
F-n va klantigt. Vad göra Tips. Tänkte vara anonym först men wtf

/// Mårten
Sug upp så mycket det går typ med en "spruta" eller nåt. Sen så är det bra. Vet inte hur skadligt glykol är för lacken (tror inte det), däremot så är det giftigt...
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Tack Dawwe!
Jag trodde så också, jag hann inte suga upp något då densiteten gjorde så glykolen sjönk snabbt, så det ända jag hann suga upp med typ McDonaldssugrör jag hade i bilen var spolarvätska. jag tror också då det är relativt lite, så det inte täpper igen systemet. fortsättning följer

/// Mårten
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag har gjort samma grej en gång, och jag spolade ur hela systemet och fyllde sedan på med ny spolarvätska. Den här gången var jag nog att det var SPOLARvätska och inte KYLARvätska. Hade aldrig några problem efteråt.
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Jojo, Det är skönt med bekännelse från andra ( AlexanderK) hehe.

Nu fick vindrutetorkarna bekänna färg under körning (inkörning fortfarande) till Sthlm i förrgår! Spoling Spolning åter spolning, det blev nog några liter!
Det var nog lite kletigt stundtals på vindrutan, men inga större siktproblem.
Samt avtvättning av karossen direkt vid hemkomsten. Så nu ska det vara lugnt!

på flaskan stod det Concentrated Cooling liquid, Concentrated med STORA bokstäver bredvid alla flaskor med spolarvätska. spm gjort för misstag eller?

/// Mårten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.