AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
849

Bromsskivor m635csi

Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Hej!

Tänkte köpa nya bromsar runt om (skivor och belägg) på min e24a, bak hittar jag men har lite svårt att hitta skivor fram. Någon som har nån sida att rekommendera där man kan beställa?:)

Tacksam för svar.

/Mvh
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej,
Har inte BMW skivor? Det är ju viktigt att ha bra bromsar.
mvh Fredrik
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Har du kollat:
www.realoem.com

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Bmw har men tänkte kolla om någon vet ifall man får dom lite billigare tex Tyskland eller så. Jo självklart ska dom vara bra men menade bara att jag inte behöver nå ybersuperslitsadekeramiska skivor :).

Ändrade inlägget :)
BMW original (300*30 mm) kostar 175€ styck från ”litauerna” (bmwautoparts.net) eller 185€ styck från leebmann24.de. Inte mycket att bråka om, frakten kring 15€ feån litauerna säkert i samma härad från leebmann24.de
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Misstänker att det blir att beställa från Bmw som dom flesta jag snackat med säger :). Tacksam för svaren!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Ja för sjutton! Det är ju en M635a! Den är värd endast prima kvalitet!:-) Kollade bilden på den, riktigt snygg!

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
635csi: Givetvis, men man kan ju hitta lite billigare utomlands :). Men nu blev det från Bmw :)
BMW Sverige brukar vara runt 20-35% dyrare än "litauerna" och/eller Leebmann24.de, även om man räknar med fraktkostnaden. Och en skiva köpt av BMW Tyskland, eller BMW Litauen kommer fortfarande från samma (tyska?) centrallager :D
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Det lönar sig att kolla dock speciellt om man har lite rabatt hos sin lokala handlare. Beställde en vanosaccumulator från Leebman24 och antog att det var billigare men i själva verket hade jag fått den några tior billigare här i Sverige.
Beställde nyligen en del från "litauerna", 42€ + 13€ frakt, totalt 550 kr. Pris utan rabatt hos BMW Bavaria 690 kr. Så för att matcha priset behöver de i detta fall ge mig 20% rabatt, o det kommer de INTE göra, de gånger jag frågat har jag på sin höjd fått CS rabatten, den var då mellan 5-12%, beroende på vilken del man beställde. Räknar man priset exklusive frakt (det är ju faktiskt inte gratis att ta bilen till Bavaria för att hämta delen, om man inte bor granne, vilket jag inte gör) så behöver de ge ca 39% rabatt för att matcha 42€ (420 kr) en sådan rabatt kan man glömma oavsett hur mycket/lite man handlat där.

Jag har aldrig varit med om att BMW Sverige varit billigare än litauerna och/eller Leebmann, inte ens om man får rabatt. Däremot måste man jämföra litauerna med Leebmann, Leebmann är faktiskt billigare på vissa delar, även om det inte är stora summor men ändå. Däremot kan litauerna i vissa fall vara uppåt 25% billigare än Leebmann, vilka i sin tur är 20% billigare än BMW Sverige (före ev rabatt). Ett exempel: jag kikade på var backspegelglas M5 E39, BMW Sverige ca 5500 kr för ett år sedan, Leebmann (idag!) 474€ (då ca 420€), litauerna (idag!) 358€ (då ca 330€)...Självklart köpte jag från BMW Sverige, vill ju ha "svensksålt"...Not! Köpte från litauerna :D.
Turbovin: Gissar att du köpte 11311317124, kostar 193€ hos Leebmann, och 182€ hos litauerna, ingen stor prisskillnad. Köper du hos Litauerna har du delen hemma för 195€ inkl frakt, dvs 1950 kr. Denna del kostar 2095 kr hos Schmiedmann, så har man 10% rabatt, o priset är mer eller mindre samma hos BMW så blir det som du skrev, lite billigare att köpa i Sverige, men då måste man åka o hämta delen, ja om man nu inte bor granne. De flesta bilar går inte på luft, men det är klart har man en elbil så är kostnaden för energiåtgången försumbar. Spegelglaset jag skrev om i tidigare inlägg kostar 5199 kr hos Schmiedmann, så om priset är ungefär samma hos BMW (brukar vara så, oftast lite dyrare till o med...) så behöver de ge 31% rabatt, det blir...kämpigt.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Jag har handlat så mycket så jag får oftast 15% numera :) Fördelen med att ha haft både Subaru och BMW hos samma handlare :)

Ja det stämmer, det var den delen jag köpte.
Själv har jag säkert köpt delar för 40k från Bavaria, specialrabatt? Nä... 25% fick jag från BMW Karlskrona, men då hade de ett "öppningserbjudande", köpte prylar för nästan 60k :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.