AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
18.533

Nya X3 - 2018

Sida 5 av 5
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Varför inte välja en porsche macan då,den går ju att sälja som beg. också
vilket jag tvivlar på att en BMW X3 går att göra om nåt år.
Jag har också funderingar på Macan kontra X3, XC60, och GLC. Macan bilarna som kommer ut på Blocket verkar vara de som snabbast går iväg. Framförallt GTS. X3 är lite för dyr tycker jag men skall ändå ta mig ner imorgon för att provköra en.

/Anders
no
217
nogren
X3 30d -19
Min känsla är att man ändå får mer för pengarna hos Bmw, än Porsche. Visst, andrahandsvärdet kanske äter upp det. Eller inte. G01 har ju fått väldigt bra recensioner.

/n
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Nya XC60 tyckte jag väl verkar till att vara en bra bil också,det som gjorde att jag avstod var det låga kupen hade huvudet i taket om man ville se ut någerlunda där tycker jag att både Bmw o Macan och även Audi är bättre,
sen känns Bmw lite gammal ändå men inte utan man står ut tills det är
dags med en elbil då blir det varken Bmw eller volvo.
no
217
nogren
X3 30d -19
Jag hade liknande tankar, men X3 har bra huvudhöjd. Och jag vill INTE styra allt med en jättepekskärm såsom i Volvo och Tesla. Är mycket nöjd med BMW's inredning och teknik.
Dessutom verkade barnstolsmåtten och barnvagnsmåtten vara en anings bättre i X3 än XC60. Så det blev X3.

NGA, så du funderar inte ens på iX3? För mycket KIA-njure i den?

/n
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Kanske lite tidigt och utesluta nån det kommer ju att hända en hel del
på den fronten även om man skrotar tanken på miljözoner tillsvidare.
Hej, ni som har haft den nya x3 ett tag skulle vara trevligt att höra era erfarenheter när ni har kört den ett tag..
Hmm, ni är ju några som köpt X3..skulle vara kul vad ni tycker..är ni nöjda?
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Mycket nöjd! Tredje X3:an och den överlägset bästa. Var lite tveksam och testade XC60 och GLC men är glad att jag stannade för en X3:a. Mycket tyst, bekväm, tekniskt så avancerad som jag vill ha den och även om den var dyr med det jag kryssade för så tycker jag att det är den bästa bil jag haft i Europa. (en LandCruiser i Afrika slår allt :) ) Långa körningar är avslappnade och förbrukningen stannar vid 0.55 med 91 km/h i snitt.
bl
270
bluetrain
x3 msport
Har haft g01 som hyrbil ett par dagar. jmf med f25 känns den större, tystare, lite luftigare invändigt På minus upplever jag ratten som känns lite väl lätt samt att jag av någon anledning får ont i ryggen av sportstolarna (första bmwn jag får det i...)..
Klart snygg utvändigt.
"På minus upplever jag ratten som känns lite väl lätt samt att jag av någon anledning får ont i ryggen av sportstolarna (första bmwn jag får det i...).."

Känner likadant. När jag provkört G01 har jag reagerat på att stoppningen i ryggdynan är stenhård, känns inte alls skönt. Min F25 är betydligt mjukare.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Läste en test mellan XC60 och G01 där man tyckte att XC60 var
perfekt i styrningen kunde styra med finger topparna medan G01
fordrade mer muskelstyrka,men det är nog en smaksak och vad
man är van vid,för min egen del tycker jag att både styrningen och
stolarna passar mej bra,för övrigt är jag mycket nöjd med bilen,
skulle det vara nåt så det väl fälgarna som levereras med i X-line kitet
kunde vara 8" bredda till 245 däcken,ser ju ut som man hade lite luft
i hjulen nu,men det får väl bli nya fälgar efter vintern.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.