|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Den är värd att vänta på! Jag är helnöjd med min 20d, går mjukt och framför allt tyst och inte märkbart långt ifrån min förra F31 20d 0-80 km/h. | |
|
Skall man välja sportchassi till x3 2,0d eller hur är den i standard någon som redan kör den och kan ge lite erfarenhet av det,har lite tid på mej att ändra på tillbehören innan den går i produktion. |
|
|
NGA, satsa på Electronic Damper Control (EDC) "Den elektroniska stötdämparkontrollen (EDC) gör det möjligt att anpassa stötdämpningens karakteristik till den idealiska för den aktuella körsituationen, vilket ökar rullkomforten och förhöjer kördynamiken. Förutom standardinställningen Comfort för hög körkomfort finns det två lägen till: Sport och Sport+ (modellberoende). I dessa lägen får stötdämparna automatiskt en hårdare inställning, vilket ger en ännu sportigare körupplevelse." |
|
| Ser ut som om X3:an kommer som PEHV trots allt: Länk "X3 xDrive30e väntas få 252 hästkrafter och X3 xDrive40e 326 hästkrafter" | |
|
Länk Nu är syskonbilen x4 officiell . |
|
|
"Den elektroniska stötdämparkontrollen (EDC) gör det möjligt att anpassa stötdämpningens karakteristik till den idealiska för den aktuella körsituationen, vilket ökar rullkomforten och förhöjer kördynamiken. Förutom standardinställningen Comfort för hög körkomfort finns det två lägen till: Sport och Sport+ (modellberoende). I dessa lägen får stötdämparna automatiskt en hårdare inställning, vilket ger en ännu sportigare körupplevelse." Jag skulle vilja se ett läge för Comfort+ också. Vägarna i Sverige är ju inte så sportiga. |
|
| Länk det verkar även komma en alpina version av x3:an | |
|
Nån som vet vad nya x3 får för Euroklassning är det Euro6 eller Euro6d-Temp skulle väl vara nåt efter marsproduktionen,man får ju hoppas att dom inför Adblue rening på alla modeller. |
|
|
Ser att många jämför G01 med G30/G31, gäller det även storlek? Hur stor är en G01 invändigt jämfört med F31? Tänker bilbarnstolar, barnvagn, etc... |
|
|
nogren: Utan att ha mätt så är min känsla efter provkörning/provsittning av F31, G31 och G01 att F31an erbjuder minst utrymme på alla områden. Upplever att G01 har bäst benutrymme i baksätet medan bredden på baksätet är bäst på G31. Så det beror på vad man prioriterar. Av de nämnda 3 så sitter jag bäst i G31 som förare. Lastutrymmet är ju olika, beror lite på vad man ska lasta. Men utrymmesmässigt tycker jag G01 och G31 är närmare varandra och att F31 spelar i en lägre division när det gäller utrymmen... //Stenback |
|
|
Tack Stenback! Ja det lutar åt att G01 är bästa valet för mig, om man inte skall göra "en bra deal" på utgående F15. Viktigaste måttet lär vara benutrymme bak, dvs. bakåtvänd barnstol-måttet. Och tillräcklig bredd, men de verkar de ha alla tre. Måste bara ta mig till en handlare och provköra och mäta just benutrymmet .. och bestämma mig för vilken motor. Helst vill man ju ha xDrive30i + el. Om det inte blir för tungt. /n |
|
| Äntligen står en G01 utanför dörren. Nöjd med det mesta men förvånad att bara en nyckel kom med leveransen. En display key hade man glömt men skallnkomma. Det är en sk X-line men på tröskeln står det BMW Individual. Är det "normalt"? | |
| Displaykey är värdelös! Stor och kräver laddning av batterierna. Allt finns redan i deras mobilapp. Hade hellre önskat två av normalstorlek. | |
|
Jag antar att den laddar bra på den trådlösa laddplattan som finns i de flesta nya BMWs va? Men visst. Borde väl gå att köpa en standardnyckel till.. för en lagom liten summa pengar.. |
|
| Japp, den laddas via plattan där du laddar telefonen. | |
|
Svesve, Tror det blir Individual om du valt Sunstone lacken. Viktigare att visa Individual än Xline. :) |
|
|
Nu har den långa väntan inlett för mig också. Någon som har lust att mäta hur långa takräckerör man måste ha? Fästena verkar samma som F31 som jag redan har, och rören jag har är längre än nödvändigt där, men kanske inte tillräckligt ändå. |
|
| Tack nogren. Sunstone lacken är förklaringen. | |
|
Av vilken anledning har BMW valt glödlampor till blinkers på nya X3 verkar lite gammal modigt,blev verkligen förvånad. |
|
|
För att man skall välja den dyrare LED lösningen? /n |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.