AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
18.532

Nya X3 - 2018

Sida 3 av 5
Ja man kan ju tycka lite synd om de som köpte F11 året innan G31 lanserades, när man ser vilka rabatter man nästan från början fick på G31. Men X3-an är som G31 en väldigt försiktig utvändig uppdatering. Man får verkligen titta till lite noga för att se skillnaden. Men den är väldigt dyr. Jag var in igår på Bavaria och klämde lite och känslan i dörrstängning mm är ju klasser bättre än tidigare och känns väldigt premium precis som inredning, men ändå, prislappen är väldigt hög!

/Anders
Håller med om att den är ett lyft inredningsmässigt. Men jag tycker att körkänslan överlag inte är så mycket bättre. I alla fall inte vid vardagskörning. Tyckte faktiskt att den kändes aningen hårdare i fjädringen än min F25:a och då hade ändå provbilen DDC jämfört med min bil som har standardchassi. Tyckte också att nickade aningen mer vid inbromsning. Ljudnivån var som sagt lägre och den kändes lite solidare över ojämnheter i vägbanan. Men ingen jätteskillnad. Bekräftar bara min teori att fossilbilar har blivit ungefär så bra som de kan bli chassimässigt. Betänkt bara att BMW lyckades ta ett chassi utvecklat 2006 (E70), tweaka det en del och sälja det som en ny modell (F15) 7 år senare. Som sedan dessutom blev en testvinnare i många fall.
800 tkr för en X3... Länk

/Anders
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Lyckades bygga ihop en M40i för 869k, Länk
Däremot så är ju inte konfiguratorn helt tillförlitlig men å andra sidan finns inte alla tillval i den heller.
För de pengarna får man ju en ny fin Cayenne med bra motor...

/Anders
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
"Kampanjpris"... Länk
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Väldigt mycket pengar för en X3a. Vari ligger kampanjen. Extra dyrt?
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Eller hur?! Passa på - extra dyrt!
ni som funderar på att köpa en ny x3, är det privat eller via företag?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Tror att de flesta som köper ny bil på den här nivån köper bilen via bolag.
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Nu har jag kört även MB GLC och XC60. Den sist nämnda går bort pga väldigt "luddig" styrning. GLC mer lik X3 än jag förväntade mig. Det blir dock en sväng till med BMW:n :) Håller dock med de som tycker att den blir dyr med lite paket/tillval. Speciellt när man köper den som privatperson.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

bmw_jerry: Det blir privat i så fall. Men nu när man som privat kan få en G31 20dXA Connected med Sportline för under 450k oförhandlat så känns det hårt med dryga 440k för en ren X3a :-(

Ska det bli en X3 för oss så lär den ner på nivåer i stil med G31, speciellt eftersom jag upplever X3an billigare interiörmässigt så vill i alla fall jag inte betala mer.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Någon som hört om det är någon kampanj på gång. Tror det är ett måste för att sälja några volymer. Se bara på q5. Kampanj direkt...
Förstår inte varför man ens har ordinarie pris på BMW, Audi och MB när alla köper kampanjmodellerna? Hoppas man kunna lura någon som inte kan hålla sig och köper bilen precis vid premiär till 50k överpris? Är det någon som köper en tysk premiumbil idag som betalar listpris?
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
X3 X-line beställd för två veckor sedan, leverans vecka 21 ! Inte kul. Det blir en lång vinter och vår...
st
2
strundt
X3 20d -18
Leveranstiden måste verkligen skenat iväg. Beställde i början på november, kan hämta ut den nu.
Som svar på ovan - ja det finns faktiskt de som köper bilar för listpriset, åtminstone indirekt iaf. Om en bil köps via ett upphandlat ramavtal utgår detta alltid ifrån listpriserna, på både bil och utrustning. Som regel går aldrig kampanjer att kombinera med ramavtal och därför står ofta listpriset med i annonserna.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Nu finns kampanjen: X3 20d xDrive Connected med automat och xLine för 441 500 kr.

10% på det så börjar det bli vettigt!
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Vågar man köpa en ny X3 2,0d idag eller skall man välja bensin
det är ju ganska bra rabatter på dom nu.
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Var hos BMW idag för att beställa en ny x3 men tydlingen är
alla produktionsplatser sålda för att få lev. innan 1 juli,väldigt
tråkigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.