AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
18.534

Nya X3 - 2018

Sida 1 av 5
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hej, nu börjar Sverigepremiären av nya X3 närma sig. Jag tycker bilen verkar vara en fullträff och funderar på om det kan vara nästa bil. Det är som vanligt svårt med val av motor (diesel, bensin) och utrustning. Någon här som beställt?
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag lockas också av nya X3:an. Men jag håller med dig, val av motor är det som är svårt och som gör att i vart fall jag avvaktar med nybilsköp generellt. Just på nya X3 finns väl bara 40i, 30d och 20d än så länge. M40i är säkert jättefin men ligger också på en prisnivå som jag har svårt att motivera för mig själv (och familjen:-)). 30d och 20d som återstår då. Av de skulle jag välja 30d.

Gillar typen av bil men är inte riktigt såld på X3, vad är det som får er att känna att den är bättre än konkurrenterna?

Är väl främst GLC och XC60 som jag ser som andra alternativ.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Nej, MB är man väl inte så förtjust i 😉.

Enligt prislistan finns det två bensinare till 20i och 30i

Länk

Det som är så tråkigt är ju att 30i är en fyra och kostar nästan som 30d...
Mycket trevlig bil, personligen föredrar jag 20d över 20i eftersom dieselmotorer är bekvämare att köra och har bättre vrid vilket gör att bilen känns snabbare vid normal körning så du slipper varva skiten ur den för att komma någonvart.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
När är det premiär hos handlarna? Detta är en modell som ska bli väldigt intressant att se live, det är inte helt lätt att veta om bilderna gör den rättvisa eller inte.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag har blivit inbjuden till någon form av personlig visning av X3a under nästa vecka, så det dröjer nog inte allt för länge innan den dyker upp. Litet sug har infunnit sig efter två femmor..
Länk sida vid sida mot en x1:a
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Den 11nov ska det vara premiär av vad jag hört.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag gillade verkligen den när jag klämde på den på bilmässan i Frankfurt.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Skiljer ju "bara" 40k mellan 30d och M40i, åtminstone om man väljer m-sport till 30d (eftersom det ingår på M40i).
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Riktigt fin bil, klämde på den på hos Proautos öppning för 2 v sedan. Perfekt design både interiört och exteriört.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Handlarna har de hemma nu. Klämde på en idag.
Or
2
Orren602
BMW X3 2018 (snart)
Hej,
Har den nya BMW X3 3D, och kommer kanske c:a 15 november😎😎😎👍👍👍👍
Än så länge undrar fälgcirkel 5 112 ......
Nya 5-serien är ju 5 112

Man är ju MYCKET kommer när 11 november finns på alla bilsalonger!!!

Benke
??... för mycket läsk?

Någon som lagt beställning ännu?
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Ingen vill väl ha diesel mer? Det kommer att sluta tillverkas. Volvo slutar med diesel
Or
2
Orren602
BMW X3 2018 (snart)
Hej!
Beställning hos Holmgrens Bil i Skövde 17-09-04, och precis kunde beställa😎😎
Hade en tidigare Mercedes GLC 250D, men nu blir det 6 cyl. diesel
Den blir jävligt perfekt.....alla Audi Q5, XC 60, MB GLC torde passar er eller de blir krossade.........

Benke
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Välkommen Benke.
Att du äntligen har upptäckt BMW, som man brukar säga "även satan blir religiös på sin dödsbädd".
Du kommer att få många njutningsfulla timmar i din nya bil.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
be
113
begell
X3 30e -20
Som ägare till en 2 år gammal X3 30D blir man lite fundersam över redovisade accelerationssiffror för den nye.
Lättare bil, lägre luftmotstånd, högre motoreffekt, högre vrid och en växellåda som ska växla en aning snabbare, och ändå blir tiden 0 - 100 km/h bara 0,1 sekunder kortare!?
BMW är som vanligt mycket duktiga att ta betalt. Nästan 800 tkr (brutto antar jag) för en X3-a...
Länk

/Anders
Ax
49
AxelE
E46 330ci M-sport Spacegrå - 2003

F34 320d GT M-Sport Alpinvit - 2014
Snygg bil, fin interiör. Dock vet jag inte om det var måndagsexemplar jag såg, men känslan i dörrhantagen kändes fruktansvärt B. Det roliga är att det är första intrycket när man möter en ny bil. Blev chockad vilken plastig leksakskänsla det var.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.