|
|
|
|---|---|
| Undrar om någon vet om det går att fortsätta köra bilen fast lampan för rattlås lyser? Har varit inne och släckt den en gång hos verkstad men efter ett tag så började den lysa igen. Verkstaden vill helst byta rattstången och det är en dyr historia. Har hört att man bara kan köra ett visst antal dagar när lampan börjat lysa. Stämmer det? | |
|
Byt inte rattstång! Det är en "counter" som räknar antal fel som man kan nolla. Jag har nollat på ett par bilar där det inte kommit tillbaka, du kan läsa i denna tråd: Länk På den bilen orsakades felet i grunden av ett dåligt batteri. Nolla gör du med INPA (jäv) Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Min e87 från 07 hade också en gammal version av rattlås som krånglade. Det blev värre vid kall väderlek men smörjning funkade ett tag. Jag tröttnade dock och köpte en uppdaterad version av komplett rattstång på skroten för några 1000. Rätt meckigt att byta men det går. Hela stången måste bytas eftersom dumt nog är låset integrerat. Det går att nolla ELV koder i CAS jag tror att den kan tändas gul 255 ggr sen blir minnet fullt och då blir det rött. Men kan ha fel... | |
| Hej. Tack för svaren. har jag förstått rätt om den börjar räkna fel när jag nollställt lampan? Och om det är så kan jag köra med röd lampa utan att bry mig? Mvh Tobias | |
|
Tillslut blir rattsymbolen röd antar jag och då kan man inte ens starta bilen. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Den har varit röd nu i två månader och vi kör bilen varje dag. Lite orolig att det bara skall lägga av men det kanske inte är så? | |
|
Enligt bmw så kan du helt plötsligt inte öppna rattlåset om man har otur, jag bytte rattstången. Kostnad ca 8500kr |
|
| Om man köper en sådant verktyg som Ola tipsar om går det nollställa den flera gånger? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.