AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
871

bmw 323ci-00 värdering

py
1
pytonsnok
325ci-00
Har en bmw 323 ci -00 som sett sina bättre dagar. 25000 mil. Mesta av utrustning som halvskinn, elstolar, elspeglar, ac, xenon lyktor m m.

1. Krockskada på vänstersida, lång buckla 0.5 meter. Detta har jag riktat ut plåten, spacklat med glasfiberspackel vilket blev hyfsat bra så det inte syns den varit skadad, men lackning är skräp och färglager har lossnat och alldeles matt området. Behövs bättras med finspackel allt och jag tror aldrig det går få bilen se riktigt ok ut förutom om något proffs gör det.
2. Vindrutetorkare fungerar inte, vindrutetorkar motorn är trasig eller hela paketet måste bytas.
3. Givare på något bakhjul har lossnat, först lös antispinn/abs lampan ibland, men starta man om bilen fungera den. Sen sluta den funka helt en dag.
4. En del ytrost nedanför dörrar och bakskärmar en del.
5. batteriet är slut.
6. Oljan behöver bytas.
7. Vattenpumpen är troligtvis paj, körde med den endå 5-6 km per gång men till slut började motorn låta illa på tomgång när den är kall, knackar mer motorn på tomgång beroende på om den är varm eller kall, ibland ingenting. har inte kört den sen dess. Misstänker den tagit skada men vet inte vad.

Jag tänkte sälja den som reservdelsbil, vad kan den vara värd? Dom ligger på 30-45 på blocket i bruksskick.
Vore glad om jag fick 6000-7000 kr för den.
Hur mycket kan man tjäna ifall man plockar delar och säljar? Framskärmarna tex är utbytta för 2 år sen pga av rost och nylackade bara dom gick på 4000 kr. generator, kylare, elstolar, avgassystem och katalysator måste finnas ett värde i och även andra saker? Finns det snubbar som vill köpa den och sälja den som delar och kan dom tjäna något på det?

Alla svar är intressanta.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Du kan säkert sälja delar och få 7-8 tkr för delarna. Men då behöver annonsera, svara i telefon, skruva bort delar, ev.skicka delar och hoppas att han i andra ändan betalar. Att ta bort en generator tar 1 timme osv - sen får du räkna själv om det är värt besväret.

Om du inte tycker det är skoj så rent krasst, försök sälja bilen som den är och var tacksam för varje krona eller kör den till skroten. Låter hårt - jag vet. Jag känner folk som renoverar gamla bilar av olika valörer. Vid frågan om det är lönsamt, ler de något förnärmat. De gör det för att det är skoj. Tyvärr är det så sjukt att det i princip aldrig lönar sig att renovera gamla bilar.

E

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.