|
|
|
|---|---|
|
Ska ev byta bort min e61 mot en 325d -09... ... men miltalet skrämmer mej lite... snart 27000mil... dom sista 20 dom senaste 3åren oljan ska vara bytt en gång mellan varje service 90% av milen ligger plöjda på e4 mellan värnamo och sthml kamkedjan och turbon är kollad och inget onormalt glapp finns (enligt säljare) hjullager bak är bytta en gång men det går ju under slitdelar... några tips och fingervisningar på vad jag ska kika efter? | |
|
Hej Det låter som om motorn är det minsta bekymret. Stora dieseln är en mycket bra och hållbar motor. Att den har gått långa sträckor är utmärkt. Möjligen kan partikelfiltret vara på gång. Min 530d har gått 36000 mil och går fortfarande bra. Annars är det vanliga slitdelar som du får skaffa dig en uppfattning om - stötdämpare och fjädrar, AC etc. |
|
| Också att tänka på är andrahandsvärdet om du ska ha den en längre tid, och att den blir svårsåld i framtiden, just som du säger att miltalet skrämmer väldigt många. | |
|
Har inte mina bilar så länge samt att jag eg. Kör för lite för att åka diesel.... Men fan va gött den gick med steg1... Kändes fast och fin i chassit och inget klingande eller något... kändes helt klart som en bättre bil än min pre-LCI e61 med 21k på mätaren.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.