AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
589

Bmw e46 328ci "dunkar" vid växling

Hej!
Jag har ett problem som verkar vara ganska vanligt, men har inte riktigt hittat någon lösning. När bilen rullar och jag ska växla så dunkar det till när jag släpper upp kopplingen. Det dunkar inte till varje gång, det beror helt på hur jag växlar, för om jag släpper kopplingen långsamt så låter det oftast ingenting, men om jag släpper koppling snabbt så dunkar det till.

Det låter som att ljudet kommer någonstans bakifrån. Det dunkande ljudet kan även bli när bilen rullar och jag inte gasar för att sedan trycka i gaspedalen max och sen släppa den direkt igen. Det låter mest på dom lägre växlarna.

Som sagt så låter det som att det kommer någonstans bakifrån. Kan det vara diffen? Jag läste någonstans att det kunde bero på hardyskivan, men den såg bra ut. Någon som vet vad som kan vara fel?
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Största sanolika problemet brukar vara bussningar till bakaxel, speciellt på dom äldre e46.
Har även vart med om att ena bakhjulet satt löst och jag i fler veckor åkte med misstankar att bussningar var slut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.