AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.979

bmw m3 CS

Länk
Detta verkar ju lovande. Om inte annat så kommer denna modell att bli sjukt snygg :D
Synd att de flesta tillverkarna envisas med att komma med de intressanta varianterna i slutet av livscykeln, en CS hade varit en rolig dagisracer.
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Ja det vore ju inget konstigt att ta fram en CS på M3 plattan där heller tycker man, bara ta samma dämpare och programmeringar över i från M4an, inredningsdetaljer med,motor optimering likaså . Inga större modifieringar som krävs då den ser ut som en vanlig M3 annars
Länk
nu är bilen officiell.. drömbil utan tvekan :D
Specade en M4 CS, 340000:- i prisskillnad på grundpriset mot vanilla M4. Färdigspecad för min del så går den på 1150400:- i listpris. Finns en hel del andra bilar som jag hade valt före för de pengarna, även om det ingår extrautrustning jämfört med standard M4 så får man ändå jämföra med vad man får av konkurrenterna. BMW tar sjukt mycket extra betalt för att det är en "limiterad" modell.

BMW borde ta efter Porsches filosofi kring GTS. Inkludera en hel del utrustning i grundpriset, ändra estetiken, få den att gå snabbare och låta mer samt höja priset lite lagom så man ändå får valuta för pengarna.
dd88: Bara av rent intresse, vad hade du hellre valt?
Kommande 718 Gayman GT4 står helt klart högst på listan (om den får sexan), men även en light specad 911.2 GTS skulle funka. Jaguar lämnar bra rabatter på nya F-Type nu så en R AWD är även den intressant.

M3 CS är helt klart en fin bil, men jag vet inte om jag hade velat betala så mycket mer än vad jag gav för min M3 med Competition Package.
Visa användare
8.666
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Trist att BMW på Audi-maner släpper värstingarna när modellen är på väg att pensioneras. F30 kom ju 2012 så den här modellen skulle ju ha kommit 2015 eller däromkring.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M3:an kom ju inte förrän sommaren 2015 som MY15, men jag håller med. De flesta tillverkare arbetar tyvärr på samma sätt, inte bara BMW och Audi. Däremot borde vanliga M3 och CP lanserats samtidigt och CS kommit direkt i samband med facelift.

Men det är en snygg bil, om än väldigt dyr.
Verdi
Exakt vad skiljer en M3 CS mot en vanlig M3 CP? 10 hästkrafter? Den där viktbesparingen på 50 kg (110 lb) de pratar om verkar inkludera CF-tak men det har väl den vanliga M3:an också? Sen ska den få ett speciellt CS-ljud från avgassystemet... Allt annat kan du väl på den vanliga M3:an? Färgerna, inredningen...

Förlåt, men den där plaketten som talar om att det är en limiterad serie är vääääldigt dyr. Funkar bara så länge folk tror på det.

Den här hade jag köpt istället: Länk

Helt ny, helläder, HUD, H/K, CP, adaptiv fjädring, osv... För drygt 800 tkr.
Som många konstaterat så kan man väl få i stort sett allt på "egen hand". Det är väl mest att det är standard från fabrik och med märket som visar att bilen är speciell.

Jag tycker inte det är värt det, men de kommer säkert att säljas...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Huven är väl i samma skepnad som M4 GTS? Även avgassystemet är väl annorlunda och fälgarna med cup2-däck? Ja, men mycket pengar oavsett. Begränsningen på 1200 bilar är nog snarare en uppskattning av hur många dom kunde sälja, snarare än en faktiskt "Limited edition"-serie.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Länk Hade valt en Camaro ZL1 alla dagar veckan 650hk/869nm:-)

Maxvarv på 7600rpm - det är i klass med 991.2 GTS och väldigt bra för en turbosnurra! Detta gör mer än man tror för körkänslan i en sportbil. Vad ligger vanliga M3 med CP på?
Vill minnas att det var 7500rpm, men sällan man var där och snurrade då den drar som bäst upp till 5500.
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Mycket mer som skiljer än vad man tror på en Clubsport bil än bara utseendet mot tex en Competition ,
Ännu bätttre dämpar sättning, ny mappning av växellåda och motor osv. Det gör större skillnad än man tror på totala upplevelse. Så den är nog prisvärd trots allt.

Samma om man tar en vanlig S bil från Porsche och går på en GTS bil.

Tror nog vi kommer få se en rätt hög prissättning med på M2 Competition och Clubsport med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.