AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.382

Fjärrkontroll z3 1,9 -97

ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Hej
Jag har beställt en originalnyckel till min z3 , saknades när jag köpte bilen , har nu lämnat in den för att få igång fjärrkontrollen till central¨åset , men nu sager man på verkstaden att denna function inte finns på min bil!!! Det finns centrallås för det funkar om man använder nyckeln att låsa upp med. Kan det vara så att fjärrmanövreringen inte finns?? Hur är det på era z3 1.9 -97?? och är det inte lite konstigt att låsknapp osv finns på originalnyckeln.

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Hej!
Har du nyckellås på båda dörrarna och den lite tunnare innerbackspegeln så är inte bilen utrustad med fjärrstyrt c-lås.
Elektroniken till fjärrstyrningen sitter i innerbackspegeln, därför är den fetare.
Detta gäller i alla fall för facelift modellerna ska tilläggas.
Har du separat fjärrdosa till nyckeln?
ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Hej

Ja jag har nyckellås I båda dörrarna , innerspegeln vet jag inte om den är fet eller inte , bilen star på verkstaden just nu, Ingen separate fjärrdosa utan allt sitter I den nya nyckeln. Jag får kola nogare när jag får tillbaka bilen. Tack iallafall för svaret.

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Lite konstigt att du får en fjärrnyckel när du beställer om det inte finns fjärrlås på bilen?
Fick du denna nyckeln? Länk
ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Hej

Ja den längst upp till vänster.

Jag tycker också det är konstigt. får förhoppningsvis hämta bilen imorgon , ska bli skoj att höra lite närmare vad som gjorts och hur dom kommit fram till att det inte finns fjärr på min bil. Eller klarar dom inte av att programmer?????

ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Ja exakt en sådan
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Får man fråga hur mycket en sådan nyckel kostar? Jag har tänkt beställa en själv.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Det går att kolla vilken utrustning bilen har via chassinummret. Jag kan kolla om du vill, behöver då sista 7 tecknen i chassinummret eller regnr.
ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Hej

Nyckeln kostade 2100kr och kom färdigprogrammerad från Bmw ,
Jag sitter på jobbet nu så jag har inte chassinr här men regnumret är XYM 965
På Verkstaden sager dom att dom kollat men inte kan se om funktionen finns ,
det vore ju fantastiskt om du kunde kolla.

//Bertil

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Hej igen!
Ser tyvärr ut som de har rätt.
Finns inget fjärrstyrt c-lås i utrustningslistan på din bil...men det går kanske att eftermontera med begagnade delar.

Jag har precis gjort detta på min egen bil och det enda som behövdes på den förutom en fjärrnyckel, var en begagnad innerbackspegel med elektronik och anslutningskabeln.
Inte säkert att det är lika lätt på din bil. Kan vara skillnader före och efter faceliften.

ta
39
tantaneta
Z4 - 2009
Det är väl bara att inse fakta!! tack för hjälpen iallafall.

mvh Bertil

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Inga problem.
Hör av dig om du funderar på att eftermontera backspegeln. Jag kan vägleda dig.
Är det lika lätt som på min så är det en baggis.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.