|
|
|
|---|---|
|
Hej. Bytt från en E-klass till 530xd för ett par veckor sedan. Vi provkörning så noterade jag inte fenomenet. Men nu när man haft bilen i ett par veckor så upplever jag att det vibrerar i min värld relativt mycket i ratten när man står stilla på tomgång tex vid rödljus etc. Det vibrerar ingenting när bilen rullar utan enbart på tomgång. Bilen är en Premium Select med 12 månaders garanti så jag körde upp till handlaren vars mekaniker kom ut och kände på ratten. Han trodde inte de kunde göra någonting åt problemet då 6orna hade en tendens att skapa vibrationer. Min bil har rullat 3000 mil. De hade en annan 530d inne som rullat 8000 mil så vi startade den och där var samma vibrationer i dennes ratt. Min fråga är om detta är normalt eller ej. Detta är min första BMW kört mycket Audi och Mercedes innan och aldrig upplevt detta. Mvh David | |
| Inte mycket till hjälp men, 4:orna skakar ju betydligt mycket mer än 6:orna. | |
|
Läste inlägget igår och fick verkligen tänka till när jag körde bilen idag. Vibrationer, hm, visst, jag känner ju att bilen är igång när den går på tomgång och jag håller händerna på ratten. Men gå så långt kalla det för störande vibrationer, har inte reflekterat över det på min nuvarande eller andra bilar jag haft, säker på inte autostop på din Mercedes var aktiverat när du tänker tillbaka? 🙈 Crille |
|
|
Ingen vibrationer i ratten på mercan någonsin. Dock har jag bett andra som kört mycket BMW med 6or känna och de tycker inte det är något konstigt så kanske är det jag som är känslig. Har iaf lagt det lite på is tillsvidare. Kanske ber dem kolla på det när det är dags för service till sommaren. Mvh David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.