AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
677

Radio som inte funkar

Visa användare
6
Lulle66
520ia-00
Hej har en 520-2000a gbs/datorn funkar men inte radion???? Den lyser men totalt tyst och inget händer. Hjälp vill kunna ha FMspelare och spela via mobilen😩

MH
Hej,

Radio, GPS mm är original, antar jag? Och du har inget ljud alls? Alltså inte heller när du kör gps? Och du har kollat alla säkringar?

Om det är så, kan radiomodulen vara inblandad. Sök här ovan på t ex "BM24", så får du lite tips. Här är en av trådarna i ämnet:

Länk

/Lennart
Visa användare
6
Lulle66
520ia-00
Jag har kollat allt, tagit lös den och kollat oxå. Ska kolla på din länk, om jag vill byta ut radio och gps!! Vet du vilka som passar och var de finns till bra pris. 😬

MH
Själv hade jag försökt laga radiomodulen, som borde vara en BM24. Hur enkelt som helst, om du gillar att laga grejer.

Den befintliga navigationen, antagligen en MK3 (MKIII), fungerar kanske ändå? Onödigt att byta den i så fall, bortsett från att nästa generation, MK4 (MKIV), nog är det man helst vill ha, om man vill bevara bilens originalskick men få en användbar navigering. Men den kostar.

För att få tag i bra enheter tycker jag att ebay.de är den bästa källan. Länk fungerar också.

/Lennart

EDIT: Jag vet inte vilka enheter som passar. Bäst är att du demontera de befintliga och läser av bmw:s artikelnummer och använder dessa för att söka på ebay.de eller ö h t.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.