AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.524

Någon som känner till denna m3 e90 08

Tjena, någon som känner till något om detta ex?
Googlat på chassi och reg nr utan att hitta något.
Endast en nyckel och står att den är orange 🤔

Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Foilerad?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
BMW säger svart: A73 - JEREZSCHWARZ METALLIC
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

En snabb googling gav: Länk

Så mest troligt blev den besiktigad med orange foliering och det gav den uppgiften i bilregistret.

//Stenback
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja den måste varit folierad vid importen, men den står som svart på car.info, märkligt.

Finns det nån dokumentation på motorbytet?

Annars är det ju som vanligt skick/historik som avgör, men det är en fantastisk maskin som förmodligen nått sin botten prismässigt, får man den för 200 så är det nog en bra affär.

Håller själv koll på just M3 limo men vill ha originalskick!
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Dags för vevlagerbyte
Den ska besiktigas nu också, skulle kännas tryggare om den var nybesiktigad.
Den här är väl i originalskick? Ser fräsch ut på bilderna också.
Serviceboken finns men undra hur det är med kvitton på större åtgärder och om det är något som måste lagas. .
Däcken är nog slut och det står inget om vinterhjul heller.
Finns ingen trygghet i att köpa en importerad 16k milad e90 M3 som dessutom varit på MoC och vänt!
Bytt motor är både bra och dåligt, tycker jag.

Den bilen Peddan@ har inte nått botten ännu;)

Stay away är mitt råd.

EB
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det känns ju lite oroväckande när en säljare inte bryr sig om att koda in en ny nyckel. Hänger man på forum lite för mycket så har man ju í regel läst en och annan skräckhistoria där vissa delar är bytta på en bil så att inte ens BMW kan koda in en ny nyckel. Jag säger absolut inte att det är så i det här fallet men oavsett tycker jag det känns olustigt när en så pass liten kostnad som inkodning av en ny nyckel inte utförs innan försäljningen.

Är det bara jag som inte kan utläsa kilometerställning för oljebytet som utfördes 160317 (bild 14 på blocket)?

Att signatur saknas är ju en sak, men i de fall jag gjort egna oljebyten så har jag skrivit namn och personnummer utöver datum och kilometerställning.

//Stenback
Annars verkar den här vara riktigt schysst. SV såld, bättre utrustning, färre brukare, 2010. Står däremot inget om Vinterdäck.
Kan vara värd stålarna om man får ner den lite.

Länk

Bilfirman verkar schysst,, men tyvärr erbjuder de garanti från Autoconcept som har fått riiiiiktigt dåliga omdömen på google och inte verkar täcka något alls.
Vet ej vilket försäkringsbolag som täcker motor/växellåda och större reparationer vid det miltalet heller.

Kanske bättre att hålla utkik efter en med lägre mil så den hamnar inom kriterierna hos något bättre försäkringsbolag.

Vill ha faktorn är stor hos BMW M3 haha...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.