|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som rubriken lyder har jag för avsikt att få två sportstolar omklädda, helst original antrazit. Det verkar som att tyget inte längre går att få tag på BMW och frågan är hur man då kan göra. Helst skulle jag vilja hitta någon seriös bilsadelmakare i skåne som kan göra det så att resultatet blir bra. Någon som har erfarenhet av liknande? Tack på förhand | |
| Länk. Gällande sadelmakare...De är duktiga, och billiga...i Polen. Men tveksamt att det är lönsamt att åka med två stolar endast, en hel inredning (säten fram+bak, dörrsidor) däremot. Räkna med ca 12-15' för en komplett inredning, frakt borde kunna lösas för ca 1500-2000 enkel väg. I Sverige kostar samma arbete ca 30-35k, gäller skinn, frågade en sadelmakare i Ystad (?) för ca 6 år sedan. | |
|
Tack för era svar. Tanken är att det ska vara samma tygklädsel som sitter i idag. Om inte det går så åtminstone så nära som möjligt. Verkar finnas många som gör det i skinn men tyg verkar knepigare. Colorglo rekommenderar att man ska vända sig till en sadelmakare om det gäller ny klädsel. Måste funnits många med samma problem då stolarna satt både i E30 och E28 och slits ganska fort. Tidigare har ny klädsel funnits men det verkar vara svårfångat nu. |
|
|
Jag lämnade in mina E30 sportstolar och nytt originaltyg till en som höll på med båtinredning nära Onsala / Kungsbacka. Kanonjobb och billigt var det men jag minns inte alls vad det hette. Gubben var en riktigt entusiast. Detta var runt 2005 och jag tror att jag betalade runt 2000 för jobbet. Då gick det att köpa tyg på BMW det var en 318iT - Edition med sportstolar |
|
|
Möjligtvis Goerg Svensson bilsadelmakeri du refererar till? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.