|
|
|
|---|---|
|
TJena! Jag ska köpa vinterdäck till min 3serie GT, nu till min fråga. Vilka modeller funkar det att köpa hjul ifrån? Bmw f34 har ju samma bultcirkel som dom flesta bmw modeller men ET är olika. Funkar det att köpa från en vanlig 3 serien f30 fast det inte är exakt samma? Likadant 5serien Tack på förhand | |
|
Hjul från f30/31 kommer sitta lite längre in i hjulhuset och ha för låg profil. Om vi tar 17 tum som exempel, fortfarande en vanlig dimension för vinterhjul så har F34 samma däckdimension som F10/F11 dvs 225/55-17 (50-profil för vanliga 3-serien) samt 8 tum breda fälgar med ET34 (7,5tum ET 37 för vanliga 3-serien). Summa summarum: Fälgarna från F30/31 kommer passa men se sämre ut, däcken kommer passa men bidra till missvisande hastighetsmätare etc. Till en såpass ny och dyr bil så tycker jag att rätt dimensioner är en självklarhet. |
|
|
Hej! Tack för svaret, jag kommer inte köpa däck som suttit på en F30/F31 med den infon! :) Som du säger en bil som är nästan ny och dessutom en M-sport ska har rätt grejer! Mvh Rikard |
|
|
Tror felvisningen blir knappt 4% om man kör på F30/F31 dimensioner, vilket jag gör. Att jag gör det är för att jag köpte nya dubbdäck till förra säsongen och föredrar dessa framför de dubbdäck jag fick med GTn. GT ska ju ha 225or och jag föredrar att åka med 205 på vintern. metaliumboy82: Jag har en uppsättning dubbdäck med bra mönster och originaldimension på originalfälgar till GT över, skicka PM om du är intresserad. //Stenback |
|
|
Tack för svar Stenback, schysst av dig att erbjuda en uppsättning däck. Hitta dock en uppsättning idag på 17tums orginalfälg med Nokian hakka 8 nästan nya som jag slog till på. // Metaliumboy82 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.