|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
zerocool |
jag och min polare klockade som sagt min 320 -84 och fick tiden 0-100 på ca 8,24s! detta låter för bra tycker jag men jag undrar om den inte kan vara lite trimmad för under 3500rpm går den skit och sedan över går den satans bra!(kanske kamen är bytt) körde till ca 6000rpm på 2an och det borde vara 100km/h eller? vad har ni kört med era 320? ha dè |
|
Tveksam till att din gör 100 på tvåan vid 6000rpm. Beror ju helt på vad du har för utväxling och hjulstorlek iof men det låter inte sannolikt. Räkna efter här: Länk -------------------------------------------- Länk |
|
|
Jag tycker oxå det låter lite lågt med 6000varv vid 100km/h på tvåan!...min bil når 100 vid ca 6600v,och då har jag ändå lite större hjul än orginal.. |
|
|
"Går som skit under 3500 v/min" Menar du att den är slö eller att det är dålig gång? 320 är lite "farmorbil" under 4000 v/min ;-) /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Tänk på att utväxlingen skiljer sig mellan 320i och 323i på 1'an, 2'an och 3'an. Nu har jag inte min instruktionsbok tillgänglig, men enligt dess hastighet/varvtal/växel diagram når 320'n en högre hastighet på dessa växlar än vad 323'an gör vid samma varvtal. |
|
zerocool |
Kristian Larsson>> alltså den är slö under 3500rpm. antar att det är meningslöst att kolla efter om man har annan kam! svårt att se när man har tagit bort kåpan eller? söker en 325 motor "helt komplett"! |
|
Hejsan! Min kompis 320 gör med 100 strax innan varvmätarn går in på rött i 2:an. /Claes |
|
|
men 100 mätarfart e väl inte 100 verkligfart??? Mvh Tobbe |
|
|
Nej, 100 är inte 100, snarare 87-92. Faktum är att människor och siffror inte är en särskilt bra kombination. En viss form av mytomani finns i alla människor och en stark vilja att avrunda siffrorna uppåt... Men ärligt talat ? Är det inte lite "pinkalängsttävling" över frågan ? Jag menar det är väl inte särskilt trovärdiga siffror om man kör själv och tittar på mätaren ? |
|
|
Min gör inte mer än 85km/h (på mätaren!) på tvåan....6000 r/min. Och det är en org 325:a....Eh glöm kisen!! -Det är inte den höga farten som dödar utan de plötsliga stoppen |
|
320-johan |
zerocool>>min går också slött upp till 3500-4000 rpm sen sticker den lite och min är original så vitt som jag vet (förutom ett sportsystem modell grövre som troligtvis tar mer effekt än det ger)=)chansen finns ju alltid att den är trimmad men jag skulle inte tro det... har du toppat din?jag har varit upp i en bit över 200 (mätarfart) med min som enligt bmw ska toppa 196. men är det mätarfart eller riktig fart?och är det verkligen när den är helt urvarvad på femman?nån som vet??? MVH/johan |
|
320-johan 196km/h är verklig fart. zerocool din 320i måste vara trimmad eller så fick du en smula oexakt tid när du prövade... ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
|
min gammelbil når inte 100 på tvåan.. vid ca 85 går spärren i. iofs så är varvtalet inte över 6000 då. snarare 5800 varv. toppade en gång på 14 tum. 85 i höjd. den vägrade stiga över 195. |
|
zerocool |
det enda sättet jag kan få bevis på om den går så bra eller inte är ju att race lite mot mina kompisar i helgen. då får jag se om det går så bra eller inte. vet någon hur mycket en 320 låter om man tar bort sista ljuddämparen? mycket som satan eller? för på celican lät den så inuta h....te. tänkte nämligen ta slutburken från celican och sätta på bmw. det är dubbla DTM utblås, fast ljuddämparen dämpar i stor sätt inget. |
| Det är samma fenomen på min bil, ja alltså att den börjar "dra" vid sisådär 3500 rpm och uppåt men så ska det vara på våra bilar och det har inget med trim att göra... tror jag =P Visserligen har jag sportavgassystem och sportluftfilter men mycket mer än 10hk får du ju inte ut av det. Har också svårt att tro att hans 320i gör 0-100 på 8,24s på tvåan. | |
320-johan |
jo jag finner det lite svårt att tro jag med,därmed vill jag inte påstå att han ljuger men jag vet själv hur det blir när man ska klocka sin egen bil.... |
|
Den kan nog göra 0-100 på 8,5 på mätaren men i riktig fart så måste du köra till 110 på mätaren. Det brukar stämma för bmw 320/325 -E30. Då stämmer det nog med tabeller osv. Mätaren visar ca 10 km/h vid den hastigheten./ANte |
|
zerocoòl |
hejsan! skulle skriva när jag hade racat mot någon snabbare bil! blev ett race mot min kompis crx 16v i helgen! båda fick dålig start! men på tvåan drog jag förbi ca 1-2m sedan när vi satte i 3an så tog jag ca 2 billängder! och hans crx ska göra 0-100 på 8,5s minst! som sagt ganska bra för en "orginal" 320i 84a tycker jag! (lättat den ca 50-60kg) tänkte sätta i turbom snart, vet någon om man kan ladda 0,3-0,4bar med orginal sprut eller inte! hur tjockt ska oljeröret vara till turbon och från? //zerocool |
| Tror inte E30 320 har mätare som visar verklig fart direkt, jag hade en 320i-86 för många år sen som jag fick upp i 220km/h... med regummerade däck...alla balanseringsvikter flög av... | |
|
Angående om man når 100 eller inte på 2:an. Det finns flera olika bakaxel utväxlingar till 320i. Hade en 87 som nådde strax under 110km/h på mätaren på tvåan. Det borde vara nånstans 98- 100km/h verklig fart. Precis som ante skriver så visar mätaren 8-10km/h fel vid den hastigheten. |
|
|
Jag når ca 90 på 2:ans växel innan varvstoppen går i... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.