|
|
|
|---|---|
|
Dammsug som f-n. Vi förstorar bilderna och ser en jäkla massa grus och skit kring gaspedal och mattkanter! Ta bort all skit i era dörrfickor! Ta bort alla sladdar!!! Och sist men inte minst polera runt växelspaken för där ligger allehanda otäcka kryp! | |
|
Finns massor man kan lägga till här som tydligen är märkligt svårt - Svara på mejl! Du annonserar bilen på internet, då är det så man kommunicerar. - Ta bilder i dagsljus, inte i ett parkeringsgarage eller i motljus - Luta kameran mot någonting eller kolla åtminstone att bilderna är skarpa - Se till att grundläggande information om bilen finns med redan i annonsen. "Kontakta mig för mer info" är så värdelöst. ------- //Lövet |
|
| "Säljes av Bmw, Bil etc" | |
|
Tror aldrig jag skickat blocket-bilder på analys för att se om det finns lite grus i nåt hörn av mattan. Kan kanske rentav vara klokt att inte dammsuga mattan till perfektion för att filtrera bort perfektionisterna som gärna pratar i evigheter och har velat köpa bil i flera år men det faller på oväsentligheter gång efter gång. |
|
|
Sunt förnuft kommer man som annonsör mycket långt med! Jag sålde nyss min gamla Citroën C5 -09 med drygt 23000 mil på mätaren. Jag la ut en utförlig annons med bra och tydliga bilder i onsdags kväll och på lördagen var den såld. Gick på export till Polen... /Masten |
|
Verdi |
AnderZ007, För du kan inte se bortom några gruskorn? Varför spelar det dig så stor roll? När du köpt bilen får du väl dammsuga hur mycket du vill? |
| Saab9-5: Bra inlägg i debatten och fullkomligt rätt. Dessutom när det gäller de flesta (tror jag) är att man redan har bestämt sig innan man åker och tittar på bilen. Viktigast är nog färg, utrustning, skick och pris. Så lite grus och skit är nog av underordnad betydelse. | |
|
Ser inget större behov av att "polera runt växelspaken". Det finns inga "kryp" där i min bil. Det finns några gruskorn runt gaspedalen, men de är så få så det får nog annons-läsaren överse med när det blir dags. De lös sladdarna var ett problem i början med bilen, men det fixade två elektriker på fabriken när bilen byggdes så de sitter snyggt och prydligt, och dessutom ansluter alla elgrejer. |
|
| Snark... | |
| Anderz007: Behöver jag polera mer tror du (ja jag har dammsugit/dammtorkat under växelspakskonsolen Länk? Länk Länk | |
| Dawwe, om du kör med lätt slipande polermedel på den exponerade golvplåten så ska du se att bilen säljer sig själv | |
|
Jag väljer direkt bort otvättade/skitiga bilar. Om man inte ens bemödat sig att tvätta och städa ur bilen när man försöker sälja den så vill jag inte ens tänka på hur man behandlat den i vardagen..... |
|
| And the award for the most worthless thread goes to...... | |
|
Dawwe: Ser bra ut. Jag skriver inte "ett par gruskorn etc." Utan en massa skit!! Plus ta bort ev barnstol eller varför inte lägg en filt under barnstolen. Då ser den tilltänkte köparen att det är ordning och reda på den bilägaran. On man inte ens kan bemöda sig om att ta bort velour/gummimattan under förarstolen när man ev. dammsuger och suga lite extra runt gaspedalen och detta visas på bilden, hur sköts då bilen i övrigt? För er som inte vet så kan ni förstora bilden rejält medan den i stdformat ser "ren och bra ut" |
|
Verdi |
På blocket kan du inte det väl? Då får jag väl lägga upp bilder i lägre upplösning annars så att det inte går. ;) |
|
Är bilen "billigast på blocket" så struntar jag fullständigt i om den är grisig men har den ett normalpris så förväntar jag mig alltid att den ska vara ordentligt urstädad när jag kommer och köper bilen (förutsagt att man inte tar säljaren på sängen så denne inte hinner städa ur) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| OBS, bilen är otvättad på bilderna. | |
| Urstädad i all ära men att ta pincett och maniskt leta efter gruskorn i mattan...? Är det vad folk gör sedan däcksparkande gick från vedertaget till politiskt inkorrekt? | |
|
Det är bevisat att en ren bil är mer lättsåld än en smutsig. Det är höjden av slöhet att lägga ut bilder på en smutsig bil, såväl utvändigt som invändigt, till försäljning. |
|
| Ok, vad säger forskningen om ”allehanda otäcka kryp runt växelspaken”? Måste dom vara synliga i skepnad av giftspindlar eller räcker det med kvalsterkolonier för att objektet ska uppbringa lägre värde? | |
| Det ska vara kliniskt rent. Allt annat är äckligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.