|
|
|
|---|---|
|
Kan inte montera mitt inköpta lastskydd eftersom bagageluckan gnider emot kofångaren när den är stängd. Kofångaren har fått 2 små bulor efter påbackningar, en på varje sida, men så lite att man bara ser det på glansen i lacken. Funderar ändå på om det kan vara orsaken. Hur som helst kan jag ju trycka ner kofångaren lite så jag blir osäker på hur den sitter. Kan jag plcoka loss den och på något sätt montera om den så att den trycks ner ordentligt i mitten? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man kan försöka med värmepistol att forma om plasten så den blir som innan, men försiktighet är ett måste. Fått gjort så med kundbilar ibland som fått sig en mindre törn. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Det är inte så att du haft av kofångaren och den kommit lite ur läge vid återmontering? Drabbades av liknande på F10:an vid montering av drag nämligen. Efter "gör om, gör rätt" så löste det sig. | |
|
Bilen har orginalmonterat elektriskt drag så jag tror inte att den varit bortmonterad. Går det att justera/fixa till genom att ta bort och montera tillbaks alltihop gör jag givetvis det. PÅ de bilar jag monterat drag på innan har det funnits snäppfästen i överkant så att den inte kunnat hamna fel. På BMW:n saknas antingen detta eller också sittdet kofångaren helt fel för jag kan trycka ner den med fingret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.