|
|
|
|---|---|
|
Någon mer än jag som upplever att växlingen mellan 1:an och 2:a är rycklig? Gäller både vid mycket och lite gaspådrag (varvtal) Mellan alla andra växlar så växlar den hur mjuk och fint som helt. Är det något som kan justeras elektroniskt eller det är "gilla läget"? | |
| inget jag har märkt, samma om du växlar "manuellt" ? | |
|
Har jag inte tänkt på, ska testa |
|
| Jag kan känna det ibland när det är kallt. Efter någon minut när motor/låda har blivit varma så växlar den mjukt. | |
| Upplever också samma känsla, 2:an liksom hoppar i med ett ryck. Mvh | |
|
Provkörde lite manuellt. Hållare man konstant gas (samma läge på pedalen) så hoppar den från 1:an till 2:an. Märkte att man spontant lättade lite på gasen varje gång man växlade. Sitter väl i från den andra manuella bilen. Får gnälla lite hos verkstaden... |
|
| jag tänkte på det igår när jag körde. Jag märker inget ...eller märker knappt när den växlar. Testa lite mer, ändra till Sportläge osv. Allt för att ha så mycket Info som möjligt till verkstaden. Lycka till ! | |
| Tacksam om du återkopplar här efter du pratat med BMW! Mvh | |
|
Bilen ska in på hjulskifte i månadsskiftet. Ska påtala då. Kör man i Eco upplever jag inte det på samma sätt. Kör jag i normal eller sport märks det. Håller man jämn gas så bilen varvar upp till 2500-3000 varv, så hoppar 2:an in. Det känns även som den accelererar mer i 2:an än i 1:an trots fortsatt jämn gas. Svårt att beskriva... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.