|
|
|
|---|---|
|
Ville bara dubbel kolla att 15" original fälgar går på en 320 e46? Har hittills alltid haft 16" som minsta fälgmått på e46 | |
|
Tror inte det finns ett generellt svar för E46 - om jag minns rätt så har 330 större bromsar än övriga (undantaget M3) och jag tror inte 15" passar på 330 E46. Om de passar på din 320 som du listar i profilen vet jag inte - enklast är väl att prova med ett par 15", dessutom med rätt inpressningsdjup (ET-värde). Sen vet jag inte vilka fälgar du kallar för orginalfälgar - det finns hyfast mnga BMW orgialfälgar även om inte alla är 15" :-) Länk Står 15" listade som möjliga på klistermärket på din dörrstolpe? Vad säger registreringsuppgifterna från transportstyrelsen? De brukar ju visa minsta möjliga. Lycka till! /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
Som sagt: det skiljer från modell till modell inom E46-serien. T ex. har touring-modellerna större bromsar bak och åtminstone 320 och "uppåt" kräver då minst 16". Kika vad det står på klisterlappen på B-stolpen när du öppnar förardörren - är 15" inte med på lappen, lär det inte passa....men vissa undantag kan finnas för en enskild fälgmodell så man måste testa för att vara 100%:igt säker. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Helt rätt Johan B! Har 320 tou med 300mm skivor fram så det går ej. Hade det varit 320 limo/coupe hade det gått med 286mm skivor fram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.