AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.453

Köpråd X3

Sida 2 av 2
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Glöm inte att körsträckan och vart man har sin villa påverkar premien ganska duktigt.
självklart spelar villa och annat in i premien. Jag har 25% rabatt för att jag har lönekonto och lån hos samma bank/försäkringsbolag.

Så min konstnad för försäkringen är så här. 5224:- per år med 1512:- i rabatt så 6736:- skulle jag ha betalt utan rabatten för X3an full försäkrad med den högre självrisken och 1000-1500mil per år

Men som du skrev 9000:- per år lät väldigt dyrt.
He
120
Henric_E
BMW X3 2.0D -13
BMW 320i -06
Citroen Berlingo HDi -15
Ja dä ä inte billigt.. 8400:- ä ja nere i nu. Bor på landet i en by på 1500 invånare mitt i värmland.
2500mil, höga självrisken. Dock inga rabatter då jag har villan hos folksam å de verkar inte ens vilja försöka försäkra bmw,s de va klart dyrast..
Jaja. Skit samma nu har jag fått mig en x.3a jag oxå idag så nu ä ja nöjd trots höga f.premier..
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Kolla WaterCircles, kört där i ett par år och har min försäkrad där för ca 6500:-/år
37år, Villa, Göteborg
Ni som har F25 X3or med automatisk baklucka, hur mycket låter den? Jag har aldrig haft en bil med automatisk baklucka förut och jag tycker att min X3a knarrar och knäpper och låter ganska högt.
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Headmaster - fick mina motorer utbytta på garanti, då jag sa att dom knarrade/rasslade vid stängning/öppning.. nu är bakluckan ljudlös..

Motfråga :) hur ter sig era bakluckor vid stängning? Min bromsar in ca 1dm innan den stängs om jag står i lutning, men om bilen står rakt nästan smäller den igen eller iaf bromsar ej... någon som tänkt på detta och upplever samma sak?
Andreas.ss intresseant det där med garantin, hur gammal/långt hade bilen gått då?
Min är en -13 som gått 8tusen så det finns ju ingen nybilsgaranti kvar.

Har bara öppnat och stängt luckan när bilen står plant men den smäller inte igen då utan smyger igen på slutet. den liksom drar in luckan lite mjukt
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Garantin var iform av den garantin jag fick vi HedinBil där jag köpte den beg. Byttes för ett år sedan och bilen är en 12:a och hade nog då 7kmil på mätaren.

Kollade m Bmw när jag servade den senast om inställning/justering, men fick till svars att dom inte går att ställa in..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.