AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
340

Mysko felmeddelande...

Ba
24
Baging
730i -91
Ok, har ett nytt intressant larm i 730i 91'an.
CODE TACH, OWNERS MANUAL.
Går inte att bekräfta, kommer tillbaka hela tiden, och inte står det ngt i boken heller... BMW Skövde hade inte en susning.. Nån här som vet eller kanske har en bok som är bättre än min?? :-)

Kan ju samtidigt meddela att alla mätare inkl varvr. fungerar helt ok...

/Stefan

Mvh /Stefan
735iA -88'
730i -91'
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
humm lät ju skumt, Erik i skövde brukar ju lura ut det mesta annars, men kan tänka mig att tach är förkortning för tachometer? typ hastighetsmätare eller nått, men som sagt bara gissningar!

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
Ba
24
Baging
730i -91
Jo, det stämmer. Erik var inte där i dag, så jag får testa igen. Som du säger, han brukar lösa saker och ting...

Mvh /Stefan
735iA -88'
730i -91'
JAg gissar att det är codekontakten på baksidan av instrumeteringen som har packat eller är knepig, denna manick håller redap ådin mätarställning kanske även annat? är den defekt går det att köpa och få utbytt på BMW, tänk på att låta dom verifiera den faktiska mätarställningen i din servicebok om du tänker sälja bilen nångång.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Ba
24
Baging
730i -91
Ok, det låter ju rimligt när det gäller meddelandet. Får väl ta ett snack till med BMW, klart irriterande att ha det där blinkande hela tiden :-)

Mvh /Stefan
735iA -88'
730i -91'
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Det där medelandet kom upp på min fars 750 efter att den hade dragit ur batteriet. Sen sluta instrumenten att fungera vilket resulterade att bilen fick stå ett tag samtidigt som vi kopplade ur batteriet, och vips så funkade allt igen. Har inte kommit tillbaks på ett par år heller.
Ba
24
Baging
730i -91
Ok, låter ju intressant och eftersom jag måste ställa bilen ett par dar (byte värmepaket, någon som vill göra det istället för mej? :-) ) så kan jag ju passa på att släppa spänningen och se om det försvinner.

Tack

Mvh /Stefan
735iA -88'
730i -91'
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.