|
|
|
|---|---|
|
hejsan! Är lite inne på att köpa en Range rover sport HSE S/C V8 kompressor med 505Hk ifrån 2010 men, man har ju hört om rangerovers "kvalitetsproblem", iallafall var det så förr när bmw ägde dom enligt sägern? Så vad säger panelen? Något speciellt man bör akta sig för på en sån här kärra? Vem har tillverkat motorn, jaguar? Växellådan är väl ZF6hp26 , samma som sitter i te.x LCI 535D E61, orkar den effekten? All info är bra info :) MVH | |
|
Har du kollat försäkringspremien först? Mycket stölder av RR ger tyvärr riktigt tråkiga premier. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Räkna på alla kostnader. Inte bara inköpspriset. Tror kvaliteten inte är den bästa och så lär den kosta en hel del i löpande kostnader. |
|
Tänkte mer på kvalitén över lag, vad är det som pajar? Elfel har man hört lite om men det är ofta "äldre" modeller det gäller, kom ju en rätt rejäl facelift 2010, framförallt interiört. Såg att dom var äckligt dyra att försäkra, även om jag knapprade in min fars personnummer så hamnar man på 30k om året helförsäkrad för en 2010, runt 10 för en 2008, rätt knasig skillnad... känns som ett telefonsamtal borde kunna få ner den runt 10-12 |
|
|
Räkna inte med det. Försäkringssäljarna sitter i samma premieberäkningssystem som webben gör. Vissa former av kombinationsrabatter finns om du har en Hem eller Villaförsäkring, annars finns inte mycket att hoppas på annat än den klassiska 5% nykundsrabatten. Range Rover nyare modeller stjäls frekvent och skeppas till östblocket tillsammans med främst Porsche Cayenne, BMW X5 och Mercedes GL/ML. Dessa blir hemskt dyra att försäkra av den anledningen. ------- //Lövet |
|
|
ja det var som fasen. Du har säkert rätt, men att det kan skilja 20k mellan två år? Men så är väl verkligheten, för att jämföra så jämförde jag med en annan bil jag väger mellan, Nämligen X5 40D 2012 M sport och den kostar cirka 8000kr om året. Men sen är det ju dehär med diesel och Euro 5 också, om man vågar köpa en Euro5 diesel för 250k i dagsläget, även om man inte rör sig så mycket i storstaden, eller knappt aldrig. Därav jag gärna vill ha en motorstak SUV som går på bensin, 2009- pris runt 250-300k Finns inte så mycket att välja på :) Tråkigt med försäkringskostnaden på range rovern för den faller mig verkligen i smaken efter 2010. |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.