|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har varit och tittat på en 325i enligt rubriken. Den har gått ca 17.500mil och ägts av samma ägare sen den var ny. Den är otroligt välmående i motor och låda samt alla andra slitdelar men har på en del av taket rätt så mycket bulor som iofs går att massera ut av rätt person, dessutom ett par rostskador på bakpartiet precis ovan för stötfångaren under bakluckan och precis bakom höger hjulhus vilket innebär rostlagning och lack för att få den i toppskick. Dessutom är bakluckshandtaget totalt ruttet, mikroswitchen har gett upp och det har saknats glas på nummerskyltsbelysningarna en längre tid så de är total sönderärgade. Så kostnad för att ordna detta hamnar på i runda tal 14-18 tusen...jag är rätt petig:-) Ägaren begär 85.000kr för den då han tycker att det är en så unik bil. STCC Edition var ju ett påhitt av de Svenska BMW handlarna som köpte hem E46 med M-paket och 18" M135 hjul och lokalt så monterades ett sportavgassystem, i övrigt en vanlig 3-serie. Så min fråga i detta fantastiska forum blir: Vad anser ni om värdet? //Micke | |
|
Tycker att 85.000 är hiskeligt mycket för en 13 år gammal annars "vanlig" E46. Jag förstår inte riktigt varför just E46 är så mycket dyrare än t.ex E39 som bara skiljer något år emellan. Ta en t.ex motsvarande 525i facelift med M-sport, en sådan skulle knappast gå för 85.000 om den nu inte var i exceptionellt skick. Att betala 85k för en E46 som behöver ganska mycket rostlagning är inget jag skulle vilja göra. Du kan ju räkna med att det också finns en del rost kring domkraftspunkterna. För samma pris kan du ju typ få en fin 325-330 E90 istället. |
|
|
Ett rent fantasipris t om. om den varit i mint condition enligt mig! Det är en 13-14 år gammal "bruksbil" i halvbra skick.... Första fordonet som dök upp vid en sökning på blocket där jag satte vissa sökkriterier i form av maxpris, max-mil mm: Länk Första bilen hos handlare: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Instämmer, låter som ett löjligt högt pris. Jag har haft denna på bevakning i några dagar: Länk En 325:a STCC. Skillnad är väl att den du tittat på är automat med mindre antal ägare. Denna har mindre mil till halva priset.... ändå är den inte såld. Båda verkar ha rost. |
|
|
Denna dök upp i Powerbörsen: Länk Den är extremt mycket mer unik än STCC-edt! Kanske ingen raket och några mil till, men det är en Alpina... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack Johan B, jag har dessvärre snöat in på en fin E46 med M-paket och automat:-) //Micke |
|
|
Hälften tycker jag låter som ett ganska högt pris för en 325iM -04. STCC edition är värt noll kronor gentemot ett vanligt m-paket i mina ögon. Bulor, rost, nödvändiga lackjobb m.m är ju inte heller synonymt med en bil i mint condition utan bruksskick och det kanske inte är så kul om du ska betala dessa pengar. Är den värd dessa pengar för dig är ju en sak, men om du vill sälja den om 1 år tror jag det är en 35'-45' bil du sitter på. |
|
|
Jag hade inte för avsikt att betala 85k utan jag har gett ett bud som ägaren inte ens har svarat på då han tycker 85k är rimligt för den unika bilen, han hade den ute för 95k i våras och tycker att han sänkt priset tillräckligt. Jag tog ändå i från fotknölarna och bjöd 60k för att se om det gav någon respons men icke... Det finns fler bilar men inte så många just nu:-) //Micke |
|
|
Grelle, då tror jag ändå att du ligger lite optimistisk i din värdering...och då förutsätter jag att alla nämnda reparationer är gjorda. Det finns som sagt mängder av alternativ till den bilen som kanske är frisk i motor/drivlina men tveksam i plåten. Jag har haft E36, E46, E91, E39 och nu F31 och skulle utan tvekan satsa på en E90 framför en E46 om man inte får den sistnämnda till ett fyndpris - E90 känns mycket mer modern än E46 och har mycket mindre problem (inte problemfritt dock) med rosten. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har redan haft en par nya E90, bl.a en 330d som jag köpte 2009 så jag håller med om att den är en betydligt mer modern:-) Har just nu en X5 40d som jag köpte ny förra året och en 316ti som andrabil i familjen och det är den som jag tänkte byta upp till en 320, 325 eller 330 med automat och M-paket. Jag har som sagt snöat in lite på E46 med M-paket då jag tycker den är ruskigt snygg och om jag hittar en till vettiga pengar återstår väl att se. E90 måste man upp på minst 2009 då faceliften kom annars tycker jag den är rätt trist men då rasslar det iväg i pris. Tack för input:-) //Micke |
|
|
Hej gillar också e46 design och 325 är en bra motor, men bilen är långt ifrån problemfri och som alla vet så är rosten svår på den modellen. jag har haft tre e46 och compacterna klarade sig klart bäst från rost. har du rost på några ställen finns det på fler... skulle aldrig lägga vare sig 85 eller 60. hade den varit i mycket bra skick kanske 35 som bud. Matthias |
|
| glömde min 328i, den var helsnygg med läder och träinredning och gick kanonbra, även den hade begynnande rost i skärmar mm. | |
| 85k känns vansinnigt dyrt. På din beskrivning låter det som en bil för kanske runt 25-30k? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.