|
|
|
|---|---|
|
Bmw 323 e46 -98 Jag tänkte kolla om någon vet vad det kan vara för fel på min Abs? När jag felsöker så står det bara hjul sensor vb permanent. Jag har bytt till en ny men ingen skillnad. Hastighetsmätaren fungerar inte heller. Jag har även kört med bilen men felet kvarstår. | |
|
Vilket fabrikat är det på ABS-givaren som du bytte till? Är det rätt modell av givare - finns två varianter; en grå till de äldre bilarna (som du garanterat ska ha) och en senare blå. De är inte kompatibla med varandra! Har du försökt läsa av hjulets "pulser"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det satt en blå givare där innan så tog en lika dan. Nu så har jag precis införskaffat bilen så vet ju inte om någon annan innan har bytt till fel givare. Kontakten som sitter i bilen var ju visserligen grå så dem kanske har testat att byta och valde fel. Hur läser jag av impulserna? |
|
|
Är kontakten i bilens kablage, ska det vara en givare med grå kontakt. Börja med att byt till rätt givare. Man behöver analysdator eller oscilloskop för att mäta pulserna från givarna. En välutrustad verkstad har rätt utrustning... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.