|
|
|
|---|---|
Fisken |
Hallå, jag undrar en sak. Om man vill provköra en Bmw hos en återförsäljare är det bara att fråga om man får göra det? Ngn som vet ngt om BMW Group i Solna, vad är självrisken och vilka modeller får man provköra??? Jag är 20 år. |
|
Ja, det är bara att fråga, men verka intresserad, M - bilar kan vara svårare. Runt 3500 kr tror jag. /Manray/ |
|
|
M-bilarna skickar de inte ut om kunden inte är 99% säker på ett köp. Självrisken ligger på 7000:- för företag som du får betala om det händer nåt. |
|
|
James, 7000 kr? När höjde de så kraftigt eller är det bara M - bilarna? Jo det sant, ska man testa en M3 t. ex. så måste man vara väldigt intresserad! /Manray/ |
|
Crusty |
En självrisk på 7000:- är alldeles riktigt, och det spelar ingen större roll vad det är för en bil! Premien baseras väl på de fakta att en bilhandlare kan ju i princip låna ut bilen till vem som helst! Och alla vet ju att det finns dom som kör som otroliga idioter när dom testar bil, detta kanske försäkringsföretagen e medvetna om. ///Crusty |
|
En ÅF lånar ut bilar till presumtiva kunder. Du får väl fråga. Om du inte skall köpa ny bil är kanske risken att du inte får låna. Mvh Asken |
|
|
Självrisken 700 kr gäller väl bara om de informerar om det före provkörning. Annars gäller samma självrisk som för din egen bil. Men det kan väl vara dumt att krocka överhuvudtaget.. |
|
|
Brukar inte BMW skicka med en säljare vid provkörning? /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
På Solna får man fylla i ett dokument där de kopierar in körkortet. Giltig självrisk(7000?) finns angiven där kan dock inte minnas vilket då jag inte brukar göra detta. Mvh Asken |
|
|
Inga problem om du vill provköra "en vanlig BMW" i Solna. Se bara till att vara intresserad och uppträd normalt. Ska du däremot provköra en M-modell måste du vara extremt köpsugen och nästan visa dem pengarna. Räkna även med att en säljare kommer följa med dig ut på provkörningen av en M-modell. Undantag om du är stamkund och har handlat flera bilar av dem tidigare. Det är min erfaranhet, men jag har fått provköra både vanliga modeller och M-modeller trots att jag inte badar i pengar och inte är speciellt gammal. /Fred. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.