|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Igår körde jag på ett rådjur med min f11. Mitt i fronten träffade det och njurar, (på både bil och rådjur skulle jag tro) pdc-sensorer och regskylt blev skrot. Fick också en 2dm lång spricka i fronten. Rådjuret dog direkt som tur var så jag ringde polisen som skulle skicka nån som skulle ta hand om det. Rullade vidare till jobbet och ringde BMW originalförsäkringar som tog emot skadeanmälan och informerade om skadeverkstad. Så frågade jag om självrisken... "den är på 8100 kr eftersom det går på vagnskadegarantin" då höll jag på att ramla av stolen. Men så fortsatte han: "men du har stor bilextra som tilläggsförsäkring så du betalar ingenting." Så det var ju bra att jag klickade i alla extra försäkringar. Så för er andra som också åker ny bil så vill jag bara tipsa om att lägga till så att man får ner självrisken. Jag själv var väldigt dåligt påläst om självrisken vid vagnskada, tänkte faktiskt inte alls på det när ja beställde bilen. Mvh Johan | |
|
Jo, det är surt - råkade ut för det för ett antal år sedan med dåvarande E46:an (lackskador som troligen kom från rälsarbete med stenfyllning mellan slipers då bilens parkeringsplats var nära rälsen - men som aldrig erkändes från Roslagsbanans sida)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja, självrisken på vagnskadegarantin är ofta riktigt hög. Tror få nybilsköpare känner till det. Min ligger på 9300kr. | |
| Idag var jag inne och besiktigade skadan. Delar för 22000:- kommer att bytas ut. Så nu är det bara att hålla tummarna för att lackeringen blir bra direkt så man slipper krångla pga nyanskillnader. | |
| Detta är enda anledningen till att jag har bmwof, så snart vagnskadegarantin gått ut går jag över till aktsam (40% billigare) | |
| Esvensson, jag har självriskreducering från OKQ8 för 69kr/månaden. Bättre nytta per krona än att ta den mycket dyrare originalförsäkringen för mig. | |
|
Kom på en till anledning till varför jag valde bmwof, dom ersätter med nybil vid totalskada första 2åren/2000 mil :) Har faktiskt redan ”tjänat in” den högre premien så front och huv ska lackad om pga djurkollision :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.