|
|
|
|---|---|
|
Får felmeddelande "self leveling inactive" i displayen. Och bilen är jättelåg ibak och höjer sig inte. Har tidigare sänkt bilen ibak med INPA. Nu kommer jag dock inte i kontakt med styrdonet och kan därför inte läsa ut felkoder. Har gjort följande utan resultat: *Byglat kompressor.. kompressor startar och bilen går att höja manuellt med ventilerna och håller luften i flera dagar *Bytt styrdon (begagnat från skroten) *kollat kablage till nivågivarna, (tagit bort vulkningen runt kablar inte kunnat se några skador, dock ej uppmätta) *Kopplat ur bägge givarna, ingen kontakt med styrdonet ändå, det enda som hände då var att kylfläkt startade. Blir tokig, vad mer kan man göra? Kan tillägga att vi provat med autocom med annan kabel också och ingen kontakt där heller, kommer in på motor och andra styrdon men inte nivåregleringen.. Hjälp! | |
|
Hej, min teori är att du trots allt fått ett dåligt styrdon från skroten. När du säger styrdon då menar du den som sitter till höger i bak bredvid kompressorn under luckan? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ja precis. Där har du en poäng, för det känns som att vi kollat allt. Jag ska försöka jaga rätt på ett till |
|
|
Kollat säkringar? Vet att det låter dumt men ibland glömmer man. Mvh Ola |
|
|
Ja har kollat dom i bagaget som är till nivåreglering. Dom är ok. Men hittade nu även säkring #19 i handfsfacket som är till suspension control, den har jag inte kollat, men det är kanske något helt annat? |
|
|
Den är nog till styrboxen. Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.