|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag äger idag en m3 e92 ifrån 2008 med ett schiedmann system. Mullrar helt okej vid kallstart men sedan blir den rätt tyst. Jag är mer ute efter ett brutalt system. Riktigt högt ljud om ni fattar. IPE armytrix har jag kollat lite på. Vad tror ni? Mvh Robban | |
|
Hej, Har eisenmann race på min. låter som fan tills man kör över 4 tusen varv, då låter det nästan som orginal. är även hyfsad tyst vid tomgång, låter bara lite mer än orginal Tror du behöver en helsystem med raka rör om det ska låta mycket hela tiden. |
|
| Det är ett helsystem jag letar efter. Vill att det ska låta mycket hela tiden hehe. Lite som att jag vill irritera mina grannar. Fast ändå inte för att ett helsystem med valve control vore perfekt :) | |
|
Kørde med RPI helt catless.. låter mycket, grannar , gamla tanter o hundar ælskade en inte direkt. Satte dit en ESS kompressor ochså, højde volymen ytterligare.. |
|
|
Pea Det där låter som något! Något hum om vad du har fått ge för allt det? Mycket intresserad! :)) |
|
|
betalde 1000 dollar för främre rör o x pipe, slutade med att jag satte på milltek slutburkar som jag köpte beg för 5000,00. testade lite olika då jag var ute efter maxeffekt med kompressorkittet. fick maxffekt med rpi raka rör o std burkarna, gav 598 på hjulen , men låt hemskt, som en tvåtakt på steroider. med milltek gav den 580, men fick mer vrid i mellanregistret |
|
| pea; Körde du fast mapp då eller gjordes justeringar? | |
|
ingen ommappning, utan byggde bara om avgassystemet. max öppet system gav bra toppeffekt men tappade lite i mellanregistret och låter MYCKET.. Med X-pipe o två små mufflers, flyttades effektregistret,men var faktiskt mera körbar. mera vrid i mellanregistret.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.